Sad je službeno: Alfa Romeo vraća Quadrifoglio
NAKON što je potvrdila produljenje proizvodnje za modele Giulia i Stelvio, iz Alfe stiže još dobrih vijesti.
Tako smo doznali kako se veliki SUV-ovi neće nuditi pod kapom ove marke, ali i kako će sada već kultna sportska izvedba biti vraćena na scenu. Kako prenosi Motor1, Alfa Romeo je potvrdio da će njihovi popularni modeli Giulia i Stelvio ostati u proizvodnji sve do kraja 2027. godine, i to s dizelskim motorima. Još uzbudljivije vijesti dolaze za obožavatelje performansi, a to je da se legendarne Quadrifoglio verzije vraćaju već sljedeće godine.
Povratak strasti i zvuka
Giulia Quadrifoglio, koja je prvi put predstavljena 2016. godine, bila je perjanica Alfa Romea. Sportska limuzina s 2,9-litrenim V6 biturbo motorom i 510 KS, osmišljena je da stane rame uz rame s BMW-om M3 i Mercedesom-AMG C63. Model je ukinut 2023. godine, kada je Alfa Romeo počeo pripremati elektrificiranu budućnost. Sada se stvari ipak malo mijenjaju.
Novi modeli, stara talijanska duša
Nasljednici Giulije i Stelvija trenutačno su u razvoju i temeljit će se na Stellantisovoj STLA Large platformi, koja će podržavati električne i hibridne pogone. Iako datum lansiranja još nije određen, potvrđeno je da će se automobili i dalje proizvoditi u Italiji.
Kao što je poznato, Stellantis je u početku planirao da nova generacija bude potpuno električna, kako bi Alfa Romeo do 2027. postao brend bez motora s unutarnjim izgaranjem. No, sporija globalna tranzicija prema električnim vozilima promijenila je planove. Buduće Giulije i Stelviji ipak će zadržati benzinske motore, barem u prijelaznom razdoblju, te je zbog toga produljen razvoj nasljednika.
Produženi život klasika
Giulia je na tržištu već gotovo deset godina. Premijerno je predstavljena 2015. kao nasljednica modela 159 i brzo je stekla status jedne od najljepših sportskih limuzina na svijetu. Iako se očekivalo da će proizvodnja završiti ove godine, Alfa Romeo je odlučio produljiti njezin životni vijek, kao i Stelvijev, do 2027. godine.
Oba modela koriste Giorgio platformu, razvijenu uz ulaganje od čak milijardu eura pod vodstvom pokojnog Sergia Marchionnea, tadašnjeg šefa FCA grupacije.
Pogled u budućnost
Tijekom predstavljanja ažuriranog modela Tonale, izvršni direktor Alfa Romea Santo Ficili otkrio je da će nova generacija možda koristiti "Hurricane" twin-turbo redni šesterocilindraš koji dijeli platformu s Dodge Chargerom Sixpack, dok se za Quadrifoglio verzije razmatra i Maseratijev V6 motor.
Do tada, aktualne verzije Giulije i Stelvija ostat će na tržištu bez elektrifikacije kao posljednji pravi predstavnici starog Alfa Romea, koji spaja emociju, vozački užitak i neponovljivi talijanski dizajn.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati