Prva električna Dacia ima nepobjedivu cijenu, evo što nudi
PRVA električna Dacia je nastala pod idejom "struja svima".
Pogađate, baš kao kad je Dacia krenula u novi život prvim Loganom, tako je i sada – odlučili su ponuditi aktualnu tehnologiju, optimizirati ponudu i izvjesiti najnižu moguću cijenu.
Ime je ostalo isto kao kod koncepta iz ožujka. Dacia Spring je tu, a predstavljena je u sklopu velikog mitinga Renault eWays na kojem je koncern najavio svoju viziju budućnosti bez štetnih emisija. A nova Dacia je najavljena kao najjeftiniji europski električni model. Jednostavno, cijena je nepobjediva, kažu u Daciji.
Nažalost, ne zna se o kojem je iznosu riječ, ali sve govori kako bi trebao biti izuzetno nizak. Osnova je tako posuđena od postojećeg automobila, Renaulta K-ZE EV, koji se već nudi u Kini. Maleni je to crossover s 3734 mm duljine, 1770 mm širine, 1516 mm visine te razmaka između osovina od 2423 mm. Time je ovaj model bliži Twingu nego Sanderu.
A kako se ne bi tukao s popularnim Renaultom Zoe, osim crossoverskog izgleda, pobrinula se i tehnologija. Baterija je malena, kapaciteta tek 26,8 kWh, ali je skroman i motor. Daje 45 KS i 125 Nm.
Podaci o ubrzanju su nepoznati, što i nije bitno. Zato se spominje odličan doseg za ovu kombinaciju od 225 km (WLTP), odnosno 295 km u gradu. A gradskim ulicama je i namijenjen, pa nije važno ni što ne može više od 125 km/h.
Može biti još štedljiviji. Pritisnete li Eco prekidač, uključuje se program štednje, kao kod Zoe, a tada se nudi tek 31 KS i maksimalac od 100 km/h. Što se tiče punjenja, situacija je sljedeća: kućni utikač i trajat će do 14 sati, na Wallboxu od 7,4 kW vrijeme pada na 5 sati. Najbrže punjenje osigurava DC (istosmjerni) punjač snage do 30 kW. Tada za 80% kapaciteta treba manje od sat vremena.
Iako izuzetno kompaktnih dimenzija, Dacia Spring može ugostiti četiri odrasle osobe. Ispred suvozača je veliki pretinac od 23,1 l, a u prtljažnik stane još 300 litara. Što se samog interijera tiče, dovoljno je pogledati Renaultov izvornik jer je načelno sve ostalo isto.
Standardna oprema obuhvaća tek nužne i jeftinije dodatke poput serva, elektropodizača stakala i centralnog zaključavanja.
Ručnu klimu, navigaciju, senzore i kameru za parkiranje, pa i el. podešavanje retrovizora bit će potrebno doplatiti.
Dacia Spring na ceste stiže na proljeće iduće godine u okviru car-sharing programa, dok će otvorena prodaja krenuti na jesen iste godine. Paralelno dolazi i dostavna Cargo izvedba s 800 litara korisnog volumena, nosivosti 325 kg i 1033 mm korisne duljine u tovarnom prostoru.
I na kraju spomenimo i jednu neprovjerenu informaciju, a to je da bi cijena ovog automobila trebala biti na razini ne manjoj od 11.000 eura.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati