Prometna regulacija na Pelješkom možda nije najbolja, evo što se predlaže
PELJEŠKI most je otvoren, a s time su uz brojne dobre stvari stigli i neki potencijalni problemi.
Baš kao što smo jučer upozoravali na temelju primjera iz Amerike, gdje je novotvoreni most u Los Angelesu ubrzo nakon otvorenja zbog neodgovornog ponašanja pojedinaca postao crna točka, tako su već prvog dana uočeni i problemi na Pelješkom mostu.
Iako ga (još) nisu otkrili ilegalni trkači i vandali, vjerojatno zbog lokacije i činjenice da se most nadzire brojnim kamerama, brojni vozači odlučili su dovesti u opasnost sebe i druge sudionike u prometu. Naime, mnogi su odlučili fotografijom ovjekovječiti svoj prvi susret s mostom, i to po mogućnosti nasred mosta.
>> Los Angeles je zatvorio novi most, postoji li ista opasnost i za Pelješki?
Zbog toga su već reagirali iz Hrvatskih cesta i apelirali da se vozači ne zaustavljaju u desnom zaustavnom traku koji je predviđen samo za vozila u kvaru. A kad su, pak, vozne trake u pitanju, postoje i oni koji se ne slažu s trenutnim rasporedom - po jedna vozna traka u svakom smjeru.
Kao puno bolje rješenje vidi se otvaranje obje trake u svakom smjeru, baš kao što je to slučaj u tunelima. Željko Marušić pritom dodaje kako je važno smanjiti maksimalnu dozvoljenu brzinu na 60 km/h, a razmak među vozilima nadzirati radarskim kamerama.
Aktualno rješenje prometa će svoje manjkavosti pokazati u uvjetima najvećeg opterećenja kad veća brzina, uz 50-postotno smanjenje prometnog presjeka bitno smanjuju protočnost. "Naime, ako se presjek prometnice smanji za 50 posto, protočnost pada za 60 do 70 posto, u velikim gužvama i više, a veća dopuštena brzina tada ne utječe na protočnost", objašnjava Marušić.
>> Cjelokupan komentar Željka Marušića možete pročitati ovdje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati