Obračun elite: Lotus baca Porscheu rukavicu izazova
OSNOVAO GA JE jedan od najbriljantnijih inženjera ikada Colin Chapman. Model Esprit vozio je James Bond u filmu Špijun koji me je volio. U njihovom bolidu Formule 1 pobjeđivali su Stirling Moss, Emerson Fittipaldi i Ayrton Senna. Na osnovu modela Elise stvorena je prva Tesla, Roadster.
Riječ je, naravno, o Lotusu: legendarnoj britanskoj marki koja je - nažalost - doživjela sudbinu mnogih slavnih marki s Otoka. Nisu mogli preživjeti u modernom dobu pa je jedini spas bio okrilje neke velike kompanije. U slučaju Lotusa to je kineski Geely, a marka je odmah pogurana u smjeru električnih superautomobila.
I eto: treći potpuno električni Lotus stigao je u obliku elegantnog "hiper" grand tourera s četiri vrata nazvanog Lotus Emeya. Nastavlja - nakon hiperautomobila Evija i SUV-a Eletre - biti suparnik modelima poput Porschea Taycana Turbo S i Tesle Model S Plaid.
Vjeran korijenima
Lotus naziva Emeyu "ultimativnim potpuno električnim grand tourerom" i kako bi potkrijepio tu tvrdnju, vozio ga je na temperaturama od -25 stupnjeva unutar arktičkog kruga. Tvrtka sa sjedištem u Hethelu također kaže da želi da Emeya vozi "kao pravi Lotus" i da je "najvažnije ostati vjeran onome što Lotus čini Lotusom".
Postava Emeya trebala bi relativno blisko slijediti onu Lotus Eletrea. Baterija je, međutim, tanja kako bi se omogućio elegantniji profil Emeye. Kao rezultat toga, kapaciteta je od 102 kWh u usporedbi s većom od 112 kW koja se nalazi u SUV-u Eletre.
Domet za Emeyu nije potvrđen, ali trebao bi biti sličan Eletreovom maksimumu od 600 km s obzirom na bolju aerodinamiku. Testiranje na Arktiku također je bilo usmjereno na učinkovitost baterije u ekstremno hladnim uvjetima.
Dva motora i 893 KS
S konfiguracijom s dva motora i pogonom na sva četiri kotača automobil ima 893 KS i 985 Nm okretnog momenta. Motor postavljen na prednju osovinu ima jednobrzinski mjenjač, dok stražnja pogonska jedinica ima dvobrzinski mjenjač, sličan specifikacijama na Porscheovoj najbržoj limuzini Taycan.
Lotus tvrdi da će Emeya ubrzati do 100 km/h za 2.78 sekundi, dok je najveća brzina "više od" 240 km/h. Lotusova inteligentna kontrola okretnog momenta također će pomoći u povećanju dinamičke sposobnosti. Iako je to svakako impresivno, to je ipak malo lošije od novog Porsche Taycana.
Impresivne performanse Emeye proširuju se i na njegovu tehnologiju punjenja. Lotus kaže da Emeya može dodati domet od 150 km u samo pet minuta kada se spoji na napajanje od 350 kW.
Potpuno nova aerodinamika
Emeya ima mnogo aktivnih aerodinamičkih uređaja za povećanje učinkovitosti. Lotusovi dizajneri naporno su radili na upravljanju protokom zraka preko i kroz karoseriju automobila kako bi postigli snažnu ravnotežu između aerodinamičke učinkovitosti i potisne sile koja također pojačava performanse automobila pri velikim brzinama.
Agilnost pri malim i srednjim brzinama omogućuje prilagodljivi zračni ovjes, sa sustavom koji može očitati cestu ispred sebe do 1000 puta u sekundi kako bi pružio balans između udobnosti i dinamike, ovisno o uvjetima vožnje.
Sličan je fokus na sportski duh i udobnost kada je u pitanju unutrašnjost Emeye koja ima 55-inčni projicirani head-up zaslon proširene stvarnosti. Ova tehnologija kombinira informacije o cesti u stvarnom vremenu sa satelitskom navigacijom i podacima za pomoć vozaču, prikazujući upozorenja o preprekama, napuštanju vozne trake, upozorenja o sudaru sprijeda i nadzoru mrtvog kuta.
Očekuje se da će proizvodnja Lotusove nove perjanice serije Emeya započeti sljedeće godine kao dio vizije tvrtke da do 2028. postane globalna marka koja je sinonim luksuznih performansi i isto takvog životnog stila.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati