Novi Peugeot 2008: Testirali smo najljepši urbani crossover u top izdanju
TRAŽITE li puno stila, a pritom vam novčanik ne može podnijeti premium brendove, vrijedi pogledati u Peugeotov izlog. 2008 je možda najbolji dokaz.
I dok je prethodna generacija sve do redizajna bila u sjeni nekih razvikanijih predstavnika segmenta, ovaj model doslovno puca iz svih oružja. Stilski dotjeran, tehnološki potpuno opskrbljen i sasvim upotrebljiv, ovaj Peugeotov model ima sve preduvjete za uspjeh. Kakav je pak u praksi, isprobali smo na najprestižnijem modelu s moćnim dizelašem, automatskim mjenjačem i izdašnom opremom.
Stilski puni pogodak
Sve rečeno za model 208 vrijedi i za 2008, a u jednoj mjeri je sve ispalo čak i bolje. Svaki detalj vozila je pomno dizajniran, pa tako model sprijeda ponosno nosi veliku saćastu masku sa svjetlosnim kljovama na rubovima. Monotonija bočne siluete razbijena je dvama rezanim plohama. Djeluju efektno, a realno itekako otežavaju proizvodnju i ne daj bože popravke nakon prometnih nezgoda. Straga pak prijepis s 208, crna horizontalna lajsna sa svjetlosnim kandžama za dovoljno dinamike.
Pridodamo li svemu optimalne proporcije (4300 x 1770 x 1550 mm) te detalje poput efektnih naplataka, brojnih karoserijskih detalja i atraktivnih boja, 2008 odmah proglašavamo estetski najbolje pogođenim modelom u domeni malenih crossovera.
Udobna i moderna kabina
Sve će vam biti jasno kada kažemo da kabina nudi identičan stil kao 208 čiju bazu i koristi. Ali uz jednu bitnu razliku. Osim što odlično izgleda i doima se kvalitetno, u 2008-ici je bitno više mjesta. Samim time je ovaj model pogodniji za putovanja, ali i za sve zadaće koje bi pred njega mogle staviti manje obitelji.
Usporedimo li ga primjerice s kućnim C3 Aircrossom, ovaj djeluje luksuznije i modernije, ali je i nešto manje udoban. Citroen je u pogledu udobnosti i mekoće ipak kralj.
Druga stvar koja traži privikavanje je Peugeotova ideja gledanja preko upravljača. Smanjeno kolo upravljača je dodatno odrezano, a kako god se namjestili, bit će vam u krilu. Traži privikavanje, ali je i bolje nego na 208-ici gdje ovakav koncept zna otežati izlazak iz vozila, posebno ako mjerite preko 180 cm, a patite od komorbiditeta poznatog kao pretilost.
Naravno 3D i-Cockpit se našao i u 2008-ici, ali ovdje ćemo veću pažnju dati klavirskim tipkama infotainmenta. Ovaj sustav nam se svakim danom sve više sviđa, posebno kada ima dvostruke kontrole. Infotainment je čitljiv i u pravilu ne zapinje, dok ćemo još jednom ponoviti kako bi brzina animacije digitalne ploče mogla biti malo brža. Ponovimo, mjesta straga ima više no u 208-ici, a vrijedi spomenuti i kako prtljažnik na dvije etaže guta 434 litre.
Oprema modela je prvoklasna, a kao i kod 208 vrijedi pravilo kako sigurnosni sustavi asistencije dolaze serijski od bazne izvedbe.
Putnik na duge staze
Tržišno zanimljiviji je našim vozačima slabiji dizelaš, no kombinacija snažnije izvedbe i automatskog mjenjača odlično stoji ovom vrlo ozbiljnom crossoveru. Daje 131 KS i 300 Nm, što sa osam-stupanjskom automatikom jamči linearan rast brzine, kao i uvjerljivo držanje visokih brzinskih prosjeka. Na mjenjač se neće žaliti smireniji vozači, dok oni skloni naglim manevrima moraju računati na mali vremenski odmak u reakciji, posebno pri naglom doziranju gasa.
Ovako motorizirani 2008 na tempomatu krstarit će autocestom pri 130 km/h na manje od 2000 o/min, a potreba neće biti tjerati ga preko 2500 o/min. 9,3 sekundi za sprint do 100 km/h i gotovo 200 km/h maksimalca su respektabilne vrijednosti.
Pritom je potrošnja goriva logično viša no u slabije izvedbe, a pogotovo u odnosu na ipak manji 208. Konačan rezultat sedmodnevnog testa je 5,7 l/100 km, čime možemo biti zadovoljni.
Spomenimo i mekano podešen ovjes te laganijem ritmu prilagođeniji servo upravljača. Kočnice snažno grizu pa u konačnici 2008 odlično vlada gradom i otvorenom cestom. Usudi se i sići s asfalta, ali samo u okviru uređenih puteva.
Cijena i ponuda
Novi 2008 kreće cijenom od 138.990 kn. Testni primjerak s moćnim dizelašem, automatikom i nizom doplata postavlja cijenu na rub premiuma uz napomenu kako je svojim kvalitetama dobrano zagazio u gornji dom. Ne zaboravimo ni petogodišnje jamstvo.
Važnija standardna oprema:
17" Naplaci "SALAMANCA" • sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake • sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti (Active Safety Brake) • prepoznavanje prometnih znakova i preporuka za brzinu • sustav upozorenja na nepažnju vozača • ABS+REF+AFU+ESP + HILL ASSIST • Prednji i bočni zračni jastuci, zračne zavjese • automatska klima • Pomoć pri parkiranju •Eko LED Svjetla + Paket Vidljivost (senzor svjetla i kiše) • Stražnja svjetla 3D LED tehnologije • Središnja konzola s naslonom za ruku, električna ručna kočnica • Driver mode (Eco mode na BVM, i Eco/Sport mode na EAT) • Tep/Tkanina Black "Cozy" s kromiranim umetcima i sjajnim crnim površinama.
Cijena: Peugeot 2008 Allure BlueHDi 130 EAT8 - 196.297 kn
Dodatna oprema:
• Dodatno zatamnjena stražnja bočna i stražnje staklo (900 kn) • Prednja LED svjetla za maglu sa zakretnom funkcijom (1.300 kn) • Crvena Eliksir boja (4.300 kn) • 3D Navigacija+ DAB + 10'' HD zaslon na dodir (5.600 kn) • Prednji i stražnji senzori za pomoć pri parkiranju uključuje kameru straga Visiopark 1 (1.000 kn)
Cijena s dodatnom opremom - 209.859 kn
Cjenik-novi-2008-i-e-2008 by Index.hr on Scribd
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati