Novi Nissan Qashqai dobiva elektrificirani pogon
NOVA generacija popularnog Nissana premijerno dovodi dvije motorne opcije.
U skladu s Nissanovim ciljem da do 2024. godine pola prodanih vozila u Europi bude elektrificirano, uz 1.3 DiG-T benzinski motor s blagim hibridom novi Nissan Qashqai bit će premijerno dostupan i s motorom e-POWER, Nissanovim inovativnim, nagrađivanim motorom koji preuzima tehnologije iz Nissanovog električnog modela LEAF.
Sustav e-POWER je razvijen za novi Qashqai kako bi ispunio stroge zahtjeve europskih kupaca. Štedljiv je i ima niske emisije CO2, ali istovremeno zadržava brzi odziv na gas.
Nudit će se s inačicama s pogonom na prednje ili sve kotače, obnovljenim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili novim CVT mjenjačem Xtronic. 1.3 DiG-T 140 KS/160 KS 12 V ALiS
Blagi hibrid 12 V ALiS (Advanced Lithium-ion battery System) dostupan u novom Qashqaiju pristupačnija je hibridna tehnologija koja donosi više okretnog momenta, dulje zadržavanje motora u praznom hodu, brže ponovno pokretanje motora i zaustavljanje vozila (samo CVT), a pritom osigurava nižu potrošnju goriva i emisije CO2 (–4 g/km). Pritom hibridni sustav ALiS dodaje samo 22 kg na ukupnu masu vozila.
Prilikom zaustavljanja, pri brzinama nižim od 18 km/h i s pritisnutom kočnicom, motor će se isključiti, a pohranjena energija koristi se za pokretanje električne opreme.
Prilikom ubrzavanja (između 20 i 110 km/h) energija u litij-ionskoj bateriji pomaže motoru s dodatnih 6 Nm okretnog momenta do 20 sekundi. To rasterećuje motor i smanjuje potrošnju goriva.
1.3 DiG-T benzinski motor je dorađen s 50 novih komponenata i sada ispunjuje normu Euro6D Full. U službenom priopćenju tako kažu da turbopunjač sad ima električno upravljani odušnik za brži odziv; središnja brizgaljka poboljšana je novim mlaznicama; smanjeno je trenje među brojnim dijelovima, a time i emisija CO2; filtar krutih čestica koristi novi supstrat i katalizator smješten ispod podnice.
Bit će dostupan u dvije razine snage (140 KS i 160 KS) sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili novim Xtronic CVT mjenjačem (samo sa 160 KS). Najveću snagu razvija pri 5500 o/min, a najveći okretni moment od 270 Nm dostupan je već od 1750 o/min.
Prednji pogon je standardan, a pogon na četiri kotača bit će dostupan samo u inačici sa 160 KS i CVT mjenjačem. Novi sustav za nadzor pogona na četiri kotača i odabir načina rada intuitivniji je i inteligentniji. Prilagođava se vanjskim uvjetima odabirom jednog od pet načina rada – Standard, ECO, Sport, Snow i Off-Road. Vrijeme reakcije pogona na četiri kotača u slučaju proklizavanja kotača pet je puta kraće i sada iznosi 0.2 sekunde.
e-POWER
Qashqai bit će prvo vozilo na europskom tržištu koje će pokretati Nissanov inovativni motor e-POWER.
e-POWER čine snažna baterija povezana sa 157 KS snažnim benzinskim motorom najvećeg kompresijskog omjera u klasi, generator energije, inverter i 140 kW snažan električni motor kao u ostalim Nissanovim električnim vozilima.
Jedinstveno obilježje sustava e-Power je to da se benzinski motor upotrebljava samo za proizvodnju električne energije, odnosno generatorski rad, a kotače pokreće isključivo električni motor. To znači da motor uvijek radi u optimalnom režimu.
Inačice e-Power nude tri načina rada: Standard, Sport i Eco. Kao i Leaf, Qashqai nudi doživljaj vožnje sa samo jednom papučicom, poznatijom pod nazivom e-Pedal. Vozači mogu pokrenuti vozilo, ubrzavati i kočiti uporabom samo papučice gasa u čak 90% slučajeva.
Prodaja novog Nissana Qashqai opremljenog sustavom e-Power počinje 2022. godine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati