Novi Bugatti će imati Rimčeve baterije
NOVA generacija baterije nudi osjetno veću gustoću energije.
U usporedbi s vodećim proizvođačima baterija u Kini i Južnoj Koreji, Rimac Technology je i dalje mali igrač, a sudeći po dosadašnjoj politici tako će i ostati po pitanju količine proizvodnje.
Ipak, to tvrtku ne sprječava da razvija novu generaciju tehnologije za električna vozila, a jedan od najambicioznijih projekata je solid-state baterija koja bi mogla napajati budući Bugattijev model, planiran unutar sljedećih pet godina, doznaje Autocar.
Podsjetimo, Rimac Technology je 2022. postao samostalna inženjerska tvrtka, izdvojena iz Rimac automobila kako bi se usredotočila na opskrbu električnim komponentama za druge proizvođače.
Razvoj baterije
Prema riječima operativnog direktora Nurdina Pitarevića, tvrtka trenutačno surađuje sa stručnjacima za kompozitne materijale iz Mitsubishi Chemical Group i s ProLogiumom, proizvođačem ćelija, a sve kako bi novu bateriju dovela do serijskog razvoja.
Prototipna baterija nudi paket kapaciteta 100 kWh, koji je 30 kilograma lakši od ekvivalentne klasične baterije. Rimac navodi da nudi 20 do 30 posto veću energetsku gustoću u odnosu na klasične baterije, uz dugoročni cilj da do 2035. dostigne cjenovnu usporedivost s uobičajenim NMC ćelijama.
U razgovoru za Autocar, Pitarević je otkrio da će uskoro započeti testiranje nove baterije i nagovijestio da bi se mogla koristiti u Bugattijevom modelu do 2030. godine.
Detalja o novom Bugattiju zasad nema mnogo, no očekuje se da bi riječ mogla biti o zasebnom modelu koji će stajati uz Tourbillon, a ne o posebnoj izvedbi postojećeg V16 hipersportaša.
Rimčeve e-osovine
Rimac Technology ne razvija samo napredne baterije. U tijeku je i razvoj novih e-osovina koje u jednome sklopu objedinjuju elektromotore, mjenjače i elektroniku, a dovoljno su prilagodljive za modele s pogonom na prednje, stražnje ili sve kotače.
Mogu se konfigurirati da isporučuju između 204 i 490 KS, što ih čini primjenjivima u širokom spektru sportskih i visokoučinkovitih modela. Među proizvođačima koji trenutačno koriste ove e-osovine su Porsche i BMW.
Saudijski startup Ceer, razvijen u partnerstvu s Foxconn Technology Groupom, također surađuje s Rimcem. Njegov nadolazeći SUV imat će Rimčevu stražnju e-osovinu s izlaznom snagom usporedivom s oko 1.300 KS snažnim stražnjim motorom Nevere, ali uz masu od samo 132 kilograma. To je čak 66 kilograma manje od Neverina rješenja.
Rimac radi i na manjoj e-osovini, teškoj svega 48 kilograma, s predviđenom snagom od 500 konjskih snaga.
Minhenski debi
Na salonu automobila u Münchenu Rimac Technology je privukao pažnju svijeta predstavljanjem nove generacije baterija i e-osovina. Najveća zvijezda bila je upravo solid-state baterija kapaciteta 100 kWh.
Baterija uz veću energetsku gustoću i sigurnost, donosi drastično brže punjenje. Od 10 do 80 posto napuni se za svega 6,5 minuta, dakako na dovoljno snažnom DC punjaču.