Kupujete rabljeni SUV? Njemački TÜV: Ovo su modeli koje trebate izbjegavati

POTRAŽNJA za SUV vozilima ne jenjava, no najnoviji izvještaj njemačkog TÜV-a za 2025. godinu otkriva da popularnost ne znači uvijek i pouzdanost. Mnogi omiljeni modeli na tržištu rabljenih automobila pokazuju ozbiljne i skupe nedostatke već nakon nekoliko godina korištenja.
Statistike, analizirane u suradnji s časopisom AutoBild, nemilosrdno razotkrivaju slabosti koje muče brojne vlasnike. Inspektori TÜV-a otkrili su zastrašujuće probleme - od zahrđalih ispušnih sustava i curenja ulja do problema s kočnicama i ovjesom, čak i na relativno novim vozilima. Ovdje navedeni SUV-ovi spadaju među modele s najvišim stopama kvarova u svojim kategorijama.
To ne znači da trebate u potpunosti odustati od kupnje, ali ključno je poznavati tipične boljke pojedinog modela. Vozila koja su sklona koroziji, gubitku ulja ili problemima s ovjesom najbolje je kupovati sa svježe obavljenim tehničkim pregledom. Ako to nije slučaj, nezaobilazan je detaljan pregled na dizalici, po mogućnosti uz pomoć stručnjaka. Kao alternativu, uvijek možete zatražiti provjeru rabljenog vozila na stanicama za tehnički pregled, što je investicija koja može spriječiti znatno veće troškove.
Dacia Duster (I)
Prva generacija Dustera pravi je rekorder po broju kvarova. Nakon osam godina, gotovo svaki treći primjerak pada na tehničkom pregledu zbog problema s ovjesom, curenja ulja, neispravnog ispuha ili sustava upravljanja. Česti su i problemi s funkcijom nožne i parkirne kočnice te neispravnim svjetlima. Stopa značajnih kvarova nakon 8-9 godina iznosi 29,7 %, a nakon 10-11 godina raste na čak 34,1 %.
Nissan Qashqai (J10)
Nekad najpopularniji europski SUV u starijoj dobi pokazuje ozbiljne znakove umora. Nakon 12-13 godina, gotovo 40 % pregledanih Qashqaija pada na tehničkom pregledu. Najveći problemi su istrošeni dijelovi ovjesa (poprečne spone, stabilizatori), curenje ulja, korozija ispušnog sustava te slaba parkirna kočnica. Stopa kvarova nakon 12-13 godina doseže 36,3 %.
BMW X5/X6 (F15/F16)
Veliki bavarski dvojac ističe se tipičnom boljkom BMW-a: istrošenim ležajevima ovjesa. Curenje ulja također je čest i potencijalno skup problem. Zanimljivo je da ove generacije imaju lošije rezultate na eko-testu od svojih prethodnika. U rijetkim slučajevima, čak i hrđave kočione cijevi uzrokuju pad na tehničkom. Stopa kvarova nakon 8-9 godina je 23,6 %.
BMW X1 (F48)
BMW X1 je specifičan slučaj. Iako je u osnovi vrlo solidan automobil, redovito pada na tehničkom pregledu zbog bizarnog razloga: amortizeri aktivne haube za zaštitu pješaka imaju rok trajanja od samo pet godina, što servisi često zaborave zamijeniti. Problem nije skup (oko 200 eura), ali rezultira padom na pregledu, s stopom kvarova od 17,4 % nakon 4-5 godina.
Kia Sportage (EL/SL)
Model proizveden između 2010. i 2015. postaje problematičan s godinama. Iako je dobar po pitanju curenja ulja i ispuha, muče ga neispravne parkirne kočnice (četiri puta češće od prosjeka), istrošeni ležajevi kotača, spone ovjesa te krajevi spona. Kočioni diskovi također su skloni preranom trošenju. Nakon 12-13 godina, stopa kvarova je 34,7 %.
Opel Crossland X (P7)
Sa stopom kvarova od 10,4 % već na prvom tehničkom pregledu, Crossland X je najlošiji SUV u svojoj dobnoj skupini. Problemi su brojni: curenje ulja, kvarovi na oprugama i amortizerima, pa čak i loše stanje ispušnog sustava. Unatoč niskoj prosječnoj kilometraži, kočioni diskovi su često istrošeni već nakon tri godine.
Dacia Duster (II)
Iako je druga generacija znatno kvalitetnija, i dalje ima slabih točaka. Problem je dijelom i u vlasnicima koji štede na održavanju. Tehnički pregled često otkriva probleme s upravljačem, curenje ulja i nedostatke na ispušnom sustavu. Kočnice i svjetla također su čest uzrok pada. Stopa kvarova nakon 4-5 godina iznosi 16,2 %.
BMW X5/X6 (G05/G06)
Poput starijih modela, i aktualne generacije X5 i X6 muči ovjes, koji teško podnosi njihovu veliku masu. Curenje ulja javlja se već na prvom tehničkom pregledu. Ovi modeli također imaju gotovo tri puta veću stopu pada na eko-testu od prosjeka. Nakon 4-5 godina, stopa kvarova penje se na 14,4 %.
Škoda Kamiq (NW)
Kamiq je uglavnom pouzdan, no ima jednu izraženu manu koja mu kvari statistiku: prerano istrošeni kočioni diskovi. Inspektori ovaj nedostatak bilježe četiri puta češće od prosjeka, unatoč tome što je Kamiq relativno lagan SUV. To utječe i na opću funkciju kočnica, što rezultira stopom kvarova od 9,6 % već na prvom pregledu.
Ford Kuga (III)
Treća generacija Kuge naslijedila je brojne probleme od prethodnika. Lista je duga: curenje ulja iz amortizera, puknuća opruga, problemi s ispušnim plinovima i korozija ispuha. Česti su i problemi s kočionim diskovima te svjetlima. Stopa kvarova nakon 2-3 godine iznosi 9,0 %, što je znatno iznad prosjeka.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati