Najjača i najopremljenija Dacia stoji uz bok zapadnim markama, testirali smo je
S DUSTEROM i Dacijom smo se već družili u nekoliko navrata, no ovo je prvi put da nam je stigao rumunjski automobil s toliko šminke, ali i konja.
Od svog prvog dana i prve generacije Duster je definitivno najprepoznatljiviji proizvod rumunjskog proizvođača. I vjerojatno najbolji jer uz poveću dozu robusnosti nudi maksimalnu upotrebljivost. Ponudom prostora na sjedalima i u gepeku predstavlja obiteljsko vozilo, povišena arhitektura olakšava korištenje u gradskoj i terenskoj džungli, a sve to dolazi po povoljnijoj cijeni od konkurencije.
Sada je ta priča nadopunjena. Duster s početka ponude i Duster koji smo mi testirali u Prestige razini opreme, ruku na srce, nemaju puno dodirnih točaka, bar kad je u pitanju doživljaj korištenja. Da, vizualno je to Duster, sada ukrašen aluminijskim naplatcima, masivnim krovnim nosačima i atraktivnim LED-icama.
Međutim, ono što ga čini posebnim je pogon. Kombinacija je to koja nas podsjeća na test Lodgyja s 1.3 TCE motorom i ručnim mjenjačem, ali sada je stepenicu viša. Ovdje Renaultov maleni turbak daje čak 150 KS i 250 Nm, a usuglašen je sa šeststupanjskim automatskim mjenjačem. Da, Dacia je sazrela i ovom izvedbom ušla u potpuno novu nišu ponude.
Dovoljno je reći kako se ovaj motor ugrađuje u sve bitne modele Renault Nissan alijanse, ali i kako je dovoljno dobar da ga je preuzeo i Mercedes. U Dusteru je nešto glasniji i nemirniji, ali sve u svemu iznad dočekivanja. Najjača Dacia do 100 km/h stiže za manje od 10 sekundi, a maksimalno povuče gotovo 200 (199 km/h).
Sa stanovišta potrošnje teško je biti kratak. Sve ovisi o stilu vožnje. Naime, automatika daje i ručne izmjene. Prosjek testa bio bi do 7 l/100 km uz napomenu kako ćete otvorenom cestom voziti i s puno manjom potrošnjom, dok će maksimum biti malo preko 8 l/100 km. Prevedeno, i vi računajte s istim prosjekom, odnosno i s do litrom manje pri putovanjima na dalja odredišta.
U vožnji je Duster vrlo uglađen dok je vozač odmjeren u svojim naumima. Čim se pretjera i da naglo po gasu, Duster postane pomalo živčan, posebno njegov mjenjač, koji tada zna zaigrati po svom. Tada može i auto malo cuknuti, ali i ponekad reagirati sa zadrškom.
Duster je stoga najugodnije voziti smirenijim ritmom, a tada će svoje kvalitete pokazati i mekano podešeno podvozje. Optimalno je posložen za lošije ceste kakvih kod nas ne nedostaje. Automobil je ugodan u vožnji gradom, ali i autocestom, a suvereno će vladati i na lakšim terenima, gdje do izražaja dolazi povišena podnica (217 mm).
Za one koji sa svojim novim Dusterom krenu na teren, dobro je znati da su kompaktne mjere od velike koristi, prilazni kut 30°, a odlazni kut 34°. Više no solidno za manje avanture.
Iako smo rekli da je motor nešto bučniji, u vožnji je Duster vrlo tih, čak i autocestom kad se vozi zakonski tolerirajućih 140 km/h. Sve u svemu, ovaj Duster u vožnji doista ostavlja ugođaj skupljeg automobila.
Kad je pak vanjski dizajn u pitanju, redizajnom se promijenilo upravo ono prije spomenuto. Prepoznatljiv kutijasti izgled je zadržan, ali sada uz dojam da Duster ipak izgleda atraktivnije. A sada dolazi i novi logo, a s njim i još neke novosti.
Unutra pak osvježenje modela donosi nova sjedala, ali i redefiniranu prednju armaturu s analognim pokazivačima te središnjim zaslonom s novim infotainmentom. Funkcija mu ne nedostaje, Android Auto odlično radi, a vesele i odvojene komande klimatizacije.
Automobil je relativno kvalitetno složen i iznutra. Plastika djeluje solidno, a na to se odlično nadovezala bogata oprema. Osim novih presvlaka i pretinca između sjedala, ovaj auto ima automatsku klimu, navigaciju i kameru za vožnju unazad s 360 prikazom. Za svaku pohvalu.
Sjedi se visoko, a prostora u načelu ne nedostaje. Ono što i dalje šteka je po nama prekratka sjedeća površina, što znači da vam je noga u zraku, pa bi nakon veće kilometraže moglo biti neugodno. To je samo mogućnost jer tu je tempomat za više ugode. Straga putnici dobivaju USB priključke, ali ne i otvore ventilacije – štedjeti se ipak mora. Prtljažnik guta osnovnih 445 l, odnosno 1478 l kad se preklope sjedala i makne čvrsti poklopac.
Dolazimo i do cijena. Dacia Duster trenutno starta cijenom od oko 106.000 kn, dok je testna izvedba s ponešto dodatne opreme stigla do 170.500 kn. U salone je stigla i obnovljena izvedba, a ovdje je cijena 115.700 kn u startu za 1.0 od 90 KS, dok će ovako motorizirani model s Journey paketom opreme stajati 172.700 kn.
Radi se o poskupljenju, ali osjetno manjem nego kod konkurencije, što Duster čini još privlačnijim. I to bez obzira na izvedbu koju izaberete. Recimo i kako produljeno jamstvo od 5 godina Dacia nudi uz iznos od 3200 kn.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati