Mali AMG električni automobil postaje stvarnost s tri motora i tajnim oružjem
VISOKOPERFORMANTNA električna vozila nisu rezervirana samo za vrhunske modele i šesteroznamenkaste cijene. Sljedeći potez AMG-a donosi nešto od te vrhunske energije u manji i pristupačniji paket.
Najveća AMG vijest ovog tjedna je Concept GT XX koji će se pretvoriti u potpuno novi GT 2027, aerodinamični produkcijski EV koji cilja na Porsche Taycan. No kada taj model stigne, GT neće biti jedini brzi električni četverosjed coupé s AMG oznakama. Pridružit će mu se manji, malo pristupačniji CLA 45 s EQ tehnologijom.
Iako nije egzotičan poput svog većeg brata, CLA 45 EQ će imati neke slične performanse, uključujući aktivni stražnji spojler, koji su naši špijunski fotografi prvi put detaljno snimili tijekom nedavnog testiranja na Nürburgringu.
Skriveni aerodinamički trikovi izlaze na vidjelo
Kamuflažni premaz na ranijim prototipovima činio je da izgleda kao da su automobili opremljeni fiksnim stražnjim krilom za pomoć u držanju stražnjih guma na cesti. No sada imamo potvrdu da će zapravo imati električno ili hidraulički pokretano stražnje krilo koje se automatski podiže pri velikim brzinama ili se može ručno aktivirati pritiskom na gumb na kontrolnoj ploči.
Osobno, više mi se sviđala ideja fiksnog krila, iako je mogućnost uvlačenja spojlera kada nije potreban ključna za smanjenje otpora i maksimiziranje učinkovitosti. Neki izvještaji također sugeriraju da bi krilo moglo funkcionirati kao mini zračna kočnica, ideja koju je AMG već koristio na modelima poput SLR-a.
Još jedna tehnologija koju će CLA 45 EQ naslijediti od AMG GT-a i nadolazećeg GT SUV-a su aksijalni motori koje je razvila britanska tvrtka Yasa u vlasništvu Mercedesa. Ovi motori su mnogo lakši i kompaktniji od konvencionalnih jedinica koje se koriste u redovnom CLA modelu predstavljenom ove godine, a prema izvorima časopisa Autocar, mali AMG će ih imati tri kako bi omogućio pravo vektoriranje okretnog momenta.
Isti izvještaji sugeriraju snagu od preko 500 KS, što možda ne zvuči puno prema modernim EV standardima, ali predstavlja značajno poboljšanje u odnosu na 349 KS CLA 350 4MATIC s EQ tehnologijom. Međutim, Yasini motori stvaraju mnogo okretnog momenta i nisu teški, što znači da je AMG možda zaključio da ne mora imati oko 641 KS kao nadolazeći Hyundai Ioniq 6 N da bi ga pobijedio na cesti.
Problemi s punjenjem, uskoro riješeni
Standardni CLA modeli imaju brzo punjenje s 800-voltnom električnom mrežom, ali trenutno ne mogu koristiti 400-voltne stanice za punjenje. Ipak, Mercedes bi trebao riješiti tu apsurdnu situaciju do sljedeće godine, tako da će kupci CLA 45 EQ imati više mogućnosti punjenja. Ne da će se morati često priključivati na struju. Domet od najmanje 400 milja (644 km) čini se vjerojatnim na temelju dometa od 479 milja (771 km) kod CLA 350 s dva motora.
Takva praktičnost, uz nevjerojatno ubrzanje, način za driftanje i digitalnu pozadinsku zvučnu podlogu nalik V8 motoru, mogla bi učiniti AMG-ovu malu limuzinu jednim od najboljih električnih automobila za entuzijaste kada iduće godine dođe u prodaju.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati