Kraj Tomosa: Odlazak još jednog simbola jugoslavenske industrije

TOMOSOVI mopedi bili su "krivi" za prve kilometre nebrojenih generacija motociklista, ali i za otkrivanja čari strojogradnje, kućnog tuninga i individualizacije.
Mali i izdržljivi mopedi vrlo su brzo postali omiljeni na svim prostorima bivše zemlje, a slava malog koperskog čuda se proširila i Europom, pa i preko bare gdje i danas Tomos ima svoje poklonike. Svojedobno je Tomos vladao i modernim tehnologijama, a zamjetan je bio nastup i na sportskim natjecanjima, no nije se najbolje snašao ulaskom u doba nakon raspada države.
U novom mileniju tvrtka se našla u brojnim problemima pa vlasnik, tvrtka Hidra, odlučuje 2015. godine prodati Tomos tvrtki MPO Kabel. Najavljena su velika ulaganja i širenje proizvodnje, no na kraju se nije dogodilo ništa. Zapali su u financijske teškoće i proizvodnja staje u rujnu prošle godine, a radnici lišeni plaća sami su dali prijedlog za stečaj. Kako tvrtka nije sudu dala plan oporavka i dokaz kakve-takve platežne sposobnosti, stečaj je bio jedino rješenje.
Stoga, ako ste nostalgični, volite šrafiti ili samo želite zaraditi, svakako požurite. Cijena će zasigurno rasti, a trenutna ponuda i nije toliko loša. Solidni primjerci mogu se naći doslovno za šaku eura, otprilike po cijeni po kojoj se prodaju i jugići. No to je već neka druga priča.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati