FOTO Fernando Alonso je htio savršen Aston Martin po svojoj mjeri. Dobio ga je
ASTON Martin Valour je nevjerojatno zabavan.
Ali vozač Formule 1 za Aston Martin i dvostruki prvak Fernando Alonso želio je poseban Valour. A onda je Aston odlučio napraviti Alonsu poseban automobil.
Aston Martin Valiant ima pola sigurnosnog okvira, ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa s izloženim spojevima zupčanika, kotače od magnezija, trkaće amortizere, četverostruke ispušne cijevi, stotinjak kilograma manju težinu, V-12 koji daje 734 konjske snage (u odnosu na Valourovih 705) i jednu od najljepših linija koje ćete ikada vidjeti, piše motor1.com.
"Pitao sam ekipu može li napraviti posebnu verziju za mene"
Bivši prvak Formule 1 nakratko se pojavio na Festivalu brzine 2024. u Goodwoodu kako bi pokazao svoje novo vozilo i kako bi nakratko porazgovarao o tome zašto je njegov automobil baš takav. Sve je počelo s Valourom i posebnim zahtjevom ili nekoliko posebnih zahtjeva.
"Htio sam Valour, ali onda sam pitao može li biti malo drugačiji. Veliki sam obožavatelj aero-disk kotača i nekih drugih značajki na cestovnim automobilima, pa sam pitao ekipu može li napraviti posebnu verziju za mene. Aero diskovi nisu bili homologirani za Valour. Stražnji stabilizator nije homologiran za Valour. Za njih je bio izazov koristiti lagane materijale."
Umjesto dodavanja tih značajki Valouru, Aston je imao bolju ideju, kaže Alonso.
"Mislim da je konačni proizvod djelo pokretne umjetnosti"
"Kada smo pregledali popis stvari koje bih volio promijeniti, Aston je rekao da je možda bolje napraviti potpuno novi automobil, s novim imenom i uz ograničenu seriju. Odmah sam rekao - zašto ne!?"
Kad većina ljudi kažu "zašto ne!?", obično misle o piću s prijateljima. Za Alonsa to znači stvaranje vlastitog automobila. On nije poput većine ljudi.
"Od tog trenutka počeli smo raditi na nekim aerodinamičkim značajkama. Valiant ima više snage i manje težine, dakle sve ono što vozač utrka voli imati. Mislim da je konačni proizvod djelo pokretne umjetnosti".
"Zvuk i ponašanje automobila su impresivni"
S više snage i velikim V-12 dolazi i mnogo buke. Slušati ga kako vozi uzbrdo Goodwood Hilla bilo je prilično posebno - brzo je, ali je i zvučna poslastica.
"Zvuk iz V-12 vrlo je poseban način da osjetite automobil, znate? Prenosi strast koju imate za volanom."
Pokazujući svoj novi auto prije nego što je krenuo u još jednu avanturu, bez sumnje, Alonsova razonoda s Valiantom bila je kratka i slatka - toliko da je poželio još jednom. Jedna vožnja, kaže Alonso, nije sasvim dovoljna da biste pohvatali sve konce.
Goodwoodov uspon dugačak je samo 1800 metara, a čak bi se i najbolji vozači na svijetu mučili potjerati automobil do njegovih krajnjih granica samo jednim pucketanjem biča. Ipak, svidjelo mu se ono malo što je doživio.
"Zvuk i ponašanje automobila su impresivni. Posebno s Multimatic amortizerima, učinili su da se automobil dobro drži", rekao je Alonso.
Kad dobije malo više vremena za istraživanje automobila, moći će uživati i dobiti sve što je želio. Uz nekoliko usputnih izazova.
"Manje-više, auto ima sve što smo tražili. Normalan odgovor za komplicirane zahtjeve na početku razvoja bio je negativan, ali, znate, tim je dovoljno vješt da pronađe načine."
Kaže da je bilo teško postići izložene spojeve zupčanika i neke aero uređaje ispod automobila. Prvo, jer je uključivalo reorganizaciju nekih strukturnih elemenata, a drugo, trebalo je ispravno raditi i pritom prevladati neravnine na podlozi.
"Valiant za Alonsa znači povratak u rane dane"
Težina je ubojica zabave, a ukloniti stotinjak kilograma iz automobila nije jednostavno. Ali da bi Valiant bio "baš takav", tražila se ušteda na težini. Ovdje se Astonov F1 tim udružio s timom cestovnih automobila.
"Neke od ušteda na težini koje radimo s timom F1 su na najvišem dijelu automobila jer možete spustiti težište. Dakle, stvari poput kokpita, sjedala, upravljača, konzole, ključna su mjesta u F1, a oni su to vratili natrag u cestovni automobil. Sjedala i kokpit velika su promjena u odnosu na Valour."
Budući da je vozač F1, očekivali biste da će se Alonso odlučiti za automatski umjesto za ručni mjenjač - moderni su automobili ipak daleko brži - ali ovaj automobil juri za prolaznim vremenima. Riječ je o angažmanu. Za F1 asa, Valiant znači povratak u rane dane.
"Odrastao sam uz ručne mjenjače u svojim mlađim kategorijama. Čak je i Formula Nissan prije Formule 2 imala ručni mjenjač."
Međutim, nisu samo rane utrke bile inspiracija. Prisjeća se kako je čekao da navrši 18 godina kako bi mogao dobiti vozačku dozvolu i slobodu koju je ona omogućavala, a koja je, naravno, dolazila s ručnim mjenjačem. Brzina je cilj, ali Alonso je tip za automobile kao i mi ostali (iako s punom vitrinom trofeja), tako da mu nije problem uhvatiti se mjenjača.
"Imati ručni mjenjač na V-12 automobilu je privlačnije od normalnog automatika."
Dobar čovjek.
Nakon što smo proveli neko vrijeme sa samim Alonsom i vidjeli kako govori o Valiantu, jasno je da to nije samo vozilo sa sjajnim imenom. Valiant je automobil Fernanda Alonsa u potpunosti i on ga jako voli, završava svoj tekst motor1.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati