Jurilica koju su razvijala dva relijaška prvaka svijeta
TOYOTA JE DANAS, na reliju Monte Carlo, otkrila dvije ekskluzivne verzije novog GR Yarisa visokih performansi, razvijene uz osobni doprinos vozača prvaka TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team (TGR-WRT), Sébastiena Ogiera i Kallea Rovanpere.
Novi modeli razvijeni su iz verzije koja je prikazane na Salonu automobila u Tokiju 2023., pod nadzorom Ogiera, koji je osvojio dva od svojih osam naslova WRC vozača Toyotom ( 2020. i 2021.) te Rovanpere, koji je prvak svijeta bio 2022. i 2023. godine.
Njihovo stvaranje inspirirano je željom predsjednika Toyote Motor Corporation i glavnog vozača Akija Toyode - alias "Morizo" - da izrazi svoje poštovanje i zahvalnost vozačima "koji bruse i razvijaju automobile u relijima" i njihovim timovima.
Ogier Edition GR Yaris ima dva nova načina upravljanja AWD-om: Morizo i Seb. Morizo mod razvio je Morizo (Akio Toyoda) kroz svoje iskustvo vožnje u reliju. Kalibriran je kako bi pomogao u postizanju dosljednih vremena utrke pri ubrzanju, djelomičnom ubrzanju i kočenju.
Način rada Seb, koji je razvio Ogier, koristi prednji i stražnji Torsen diferencijal s ograničenim proklizavanjem i pogon na sve kotače za raspodjelu okretnog momenta na stražnju osovinu tako da se stražnji dio automobila može relativno lako okrenuti prema van.
Karoserija Ogier Edition ima namjensku Matt Stealth Grey završnicu boje i sadrži francusku nacionalnu zastavu (Ogierova matična nacija) na rešetki hladnjaka i 18x8J BBS aluminijske naplatke. Na prednja krila dodane su prigodne naljepnice WRC-a.
U unutrašnjosti, na suvozačevoj strani ploče s instrumentima nalazi se ploča za obilježavanje pobjede WRC-a, a kontrastni plavi, sivi i crveni šavovi (u čast francuskim nacionalnim bojama) nalaze se na upravljaču.
Sivi šavovi korišteni su za manžete mjenjača i parkirne kočnice i presvlake sjedala.
Izdanje Rovanperä ima jedinstveni Donut Mode, kreiran posebno za najmlađeg prvaka WRC-a koji je vrlo vješt u driftanju i izvođenju okreta. Ovdje novi način rada omogućuje jednostavnu vožnju i "okretanje vrata" s konstantnim, snažnim protokom okretnog momenta na stražnje kotače.
Ova verzija GR Yarisa također nudi Kalle Mode. On koristi stražnji diferencijal konstantne brzine te prednje i stražnje Torsen diferencijale s ograničenim proklizavanjem kako bi se omogućile karakteristike linearnog upravljanja.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati