Patrick Gilles Marie Le Quément
![Genijalni dizajner koji je oblikovao automobilsku industriju](https://ip.index.hr/remote/bucket.index.hr/b/index/8e2fd959-b5dd-4791-abe7-1fa27b5fbf6b.jpg?width=765&height=462)
PATRICK Gilles Marie Le Quément rođen je 4. veljače 1945. godine u Marseilleu. Iako je rođen u Francuskoj, odrastao je u Ujedinjenom Kraljevstvu, gdje je s odličnim uspjehom stekao diplomu iz produkt dizajna na Birmingham Institute of Art and Design. Kasnije je završio MBA na Danbury Park Management Centre.
Nakon diplome 1966. godine, Le Quément se pridružio francuskoj tvrtki Simca kao dizajner. Nakon neuspjelog pokušaja vođenja vlastitog dizajnerskog poduzeća, vratio se u Englesku i 1968. godine pridružio se Fordu kao dizajner. Tijekom rada u Fordu istaknuo se dizajnom kamiona Ford Cargo i revolucionarnog modela Ford Sierra iz 1982. godine. Iako je u početku bio kritiziran zbog svog "želatinastog" oblika, Sierra je kasnije postala prekretnica u automobilskom dizajnu.
Transformacija Renaulta
Godine 1985. Carl Hahn, tadašnji predsjednik Volkswagen grupe, pozvao je Le Quémenta da uspostavi centar za napredni dizajn i strategiju. Tijekom ovog razdoblja radio je na unapređenju dizajnerskih procesa unutar grupe, postavljajući temelje za buduće inovativne modele.
Suočen s padom prodaje, predsjednik i izvršni direktor Renaulta Raymond Levy 1987. godine angažirao je Le Quémenta s ciljem revitalizacije dizajna tvrtke. Le Quément je postavio uvjete za preuzimanje ove uloge, zahtijevajući da dizajnerski odjel više ne odgovara inženjeringu, uklanjanje vanjskih konzultanata, udvostručenje dizajnerskog tima na više od 350 ljudi te izravno izvještavanje predsjedniku tvrtke.
Njegov je tim tijekom godina razvio niz uspješnih modela, uključujući:
- Renault Twingo (1992.) – kompaktni gradski automobil koji je osvojio tržište svojom funkcionalnošću i jedinstvenim dizajnom.
- Renault Mégane (1995.) – model koji je postavio nove standarde u segmentu kompaktnih automobila.
- Renault Scénic (1996.) – prvi kompaktni monovolumen koji je redefinirao obiteljski prijevoz.
- Renault Espace (1994. i 1998.) – nastavak uspjeha prvog europskog monovolumena s moderniziranim dizajnom.
- Renault Kangoo (1997.) – praktično vozilo koje je spojilo osobni i teretni prijevoz.
- Renault Laguna (1994.) – elegantna limuzina srednje klase koja je ponudila udobnost i stil.
- Renault Avantime (2001.) i Vel Satis (2002.) – luksuzni modeli koji su predstavljali hrabre iskorake u dizajnu, iako su imali ograničen komercijalni uspjeh.
Le Quémentov moto "Dizajn = Kvaliteta" odražavao je njegovu posvećenost stvaranju vozila koja su estetski privlačna i funkcionalna. Njegove strukturne promjene u Renaultu dovele su do razvoja neovisnog i inovativnog dizajnerskog jezika, udaljavajući se od uniformiranog stila koji su koristili mnogi drugi proizvođači.
Čovjek koji je ostavio neizbrisiv trag u autoindustriji
Godine 1995. Le Quément je imenovan višim potpredsjednikom za kvalitetu i korporativni dizajn u Renaultu te je postao član upravnog odbora tvrtke. Također je predvodio Zajedničku grupu za dizajnersku politiku formiranu između Renaulta i Nissana od njezina osnivanja 1999. godine. Njegov utjecaj protezao se i na Nissan, gdje je preporučio imenovanje Shirō Nakamure za glavnog dizajnera, što je dovelo do revitalizacije Nissanovog dizajna.
Tijekom svoje karijere Le Quément je dobio brojna priznanja, uključujući prestižnu nagradu Lucky Strike Designer Award 2002. godine. Nakon umirovljenja iz Renaulta 2009. godine, posvetio se dizajnu jahti, surađujući s tvrtkom Lagoon, te je 2012. godine suosnovao The Sustainable Design School u Nici, usmjerenu na održivi dizajn i inovacije.
Patrick Le Quément ostavio je neizbrisiv trag u automobilskoj industriji. Njegova sposobnost da prepozna i implementira inovativne dizajnerske ideje transformirala je Renault i utjecala na širu industriju.
![](/Content/img/loader_40px.gif)