FOTO Korejski luksuz napada europsku konkurenciju. Poznata i cijena

GENESIS, luksuzni brend proizašao iz Hyundaija, već je dobro poznato ime na domaćem južnokorejskom i američkom tržištu, a sada baca rukavicu u lice etabliranoj europskoj konkurenciji. Mnogi su to pokušali i još uvijek pokušavaju, no čini se kako su u Hyundaiju odlučni u namjeri da se ravnopravno nose s najvećim igračima, ali na svoj, drugačiji način, piše TopGear.
Tradicionalni put do uspjeha u premium segmentu vodi kroz velike limuzine i SUV-ove. Upravo su limuzina G80 i crossover GV80 bili prvi modeli s kojima je Genesis krenuo u osvajanje Europe. No, tu nisu stali. Ponudu su proširili manjom limuzinom G70 i njenom karavanskom izvedbom, manjim crossoverom GV70 te potpuno električnim modelom GV60.
Drugačiji pristup kupcima
Ključna razlika kojom se Genesis želi istaknuti jest odmak od klasičnog modela prodaje. Umjesto tradicionalnih salona automobila i prodavača motiviranih provizijom, tvrtka stavlja naglasak na vrhunsku korisničku uslugu. Prodaja se odvija putem interneta i takozvanih "studija", modernih izložbenih prostora smještenih na atraktivnim lokacijama, poput trgovačkih centara.
Svakom kupcu dodjeljuje se osobni asistent, a mnogi od njih dolaze izvan autoindustrije, primjerice iz svijeta visoke mode i luksuznih dobara. Uz to, Genesis nudi impresivan paket koji uključuje petogodišnje jamstvo, pet godina besplatnog servisiranja i pet godina pomoći na cesti, pri čemu se automobil preuzima i vraća vlasniku natkrivenim prijevozom.
Impozantan dizajn i raskošna unutrašnjost
Reputacija Južne Koreje u proizvodnji pouzdanih proizvoda davno je utvrđena, a G80 je dokaz koliko su daleko dogurali. Riječ je o impozantnoj limuzini čija padajuća linija krova i oštro odrezan stražnji kraj prizivaju eleganciju coupéa, ističući se u segmentu kojim dominiraju klasične trovolumenske limuzine.
Dizajneri se ponose takozvanim "Two Lines" dizajnerskim potpisom, a on je zaista uspješno proveden kroz čitav automobil – vidljiv je na prednjim i stražnjim svjetlima te na detaljima iza prednjih kotača. Masivna prednja maska tipičan je odvažan detalj azijskih proizvođača, ali ovdje izveden s više stila nego kod mnogih konkurenata.
G80 je i velik automobil. S dužinom od gotovo pet metara, bliži je Mercedesovoj S-klasi nego E-klasi, s kojom se izravno natječe. U usporedbi s Audijem A6, BMW-om serije 5 ili gotovo neprimjetnim Lexusom ES, Genesis G80 ostavlja dojam znatno veće prisutnosti na cesti.
Redizajn sredinom 2025. donio je produženje međuosovinskog razmaka za 130 mm, osiguravajući još više prostora za putnike straga, dok unutrašnjošću sada dominira masivni 27-inčni zaslon koji objedinjuje digitalnu instrument ploču i infotainment sustav.
Samo na struju
Prilikom lansiranja, G80 se nudio s 2,2-litrenim dizelskim motorom od 207 KS i 2,5-litrenim turbobenzincem od 300 KS. Međutim, ti su motori s unutarnjim izgaranjem sada povučeni s europskog tržišta. Jedina opcija u ponudi je G80 Electrified.
Ovaj model pokreću dva elektromotora ukupne snage 365 KS, a baterija kapaciteta 94,5 kWh osigurava mu doseg od impresivnih 570 kilometara. To je značajno poboljšanje u odnosu na model prije redizajna, koji je s baterijom od 87,2 kWh imao doseg od 520 kilometara.
Ovakav potez u potpunosti mijenja i popis konkurenata. G80 Electrified sada se bori protiv igrača kao što su BMW i5, Mercedes EQE i Audi A6 e-tron, a kao alternative nameću se i Polestar 2 ili čak Porsche Taycan, s obzirom na cjenovni razred.
A cijena?
Kad smo kod cijene, ona je, blago rečeno, paprena. Početna cijena u Velikoj Britaniji iznosi vrtoglavih 75.615 funti, što je oko 88.000 eura. Kao mala utjeha može poslužiti činjenica da postoji samo jedna, najviša razina opreme, što znači da je automobil standardno opremljen svime što se može poželjeti. Ipak, iznos je i dalje iznimno visok.
Zaključak
Genesis G80 Electrified u mnogočemu je umirujuć i pouzdan automobil. Njegov je primarni cilj učiniti svako putovanje maksimalno opuštajućim i ugodnim. Sve dok od njega ne tražite sportsku dinamiku za koju nije stvoren, G80 će vas impresionirati.
Izuzetno je kvalitetno izrađen, jednostavniji za korištenje i manje nametljiv od nekih razvikanijih suparnika, a ispunjava sve tehnološke okvire modernog doba. Posebno se ističe unutrašnjost, koja je doista na razini svjetske klase. Prava je šteta što toliko košta i što prtljažnik nije izdašniji.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati