FOTO Toyota je unaprijedila "najbolji auto na svijetu"
LUKSUZNA Toyotina limuzina dobila je napredniju sigurnosnu opremu, ali je zadržala svoj prepoznatljiv izgled i dakako kvalitete.
Century je sada samostalna ultra luksuzna marka unutar Toyota grupacije, smještena iznad Lexusa, i to za nekoliko stepenica. Iako se ponuda proširila na SUV i uskoro stiže coupe, marka nije odustala od svoje kultne limuzine čije ime Century koristi još od 1967. godine.
Trenutna generacija G60, predstavljena 2018., ostala je gotovo nepromijenjena. Sedam godina kasnije japanski pandan Rolls-Royceu Phantom dobiva umjerena, ali značajna ažuriranja usmjerena na sigurnost, nažalost uz osjetno više cijene.
Suptilna evolucija
Najnovija izvedba Centuryja dobiva Toyotinu najnoviju sigurnosnu tehnologiju Safety Sense. Paket uključuje unaprijeđeni Pre Collision Safety sustav s proširenim dometom detekcije automobila, pješaka, biciklista i motociklista, a sada djeluje i u raskrižjima.
Proactive Driving Assist dodatno podupire vozača pri upravljanju i kočenju kada se iznenada pojavi pješak ili biciklist te pomaže pri usporavanju iza sporijih vozila ili pri ulasku u zavoj.
Što je novo u unutrašnjosti?
Standardna oprema sada uključuje infotainment zaslon od pomalo skromnih 8 inča. Podržava povezanu navigaciju te dokazuje da u ovakvom okruženju ne mora sve biti u samom vrhu. Daleko važnije je kako sve funkcionira i u kojoj mjeri vozač može osigurati vlasniku savršen komfor.
Jer unutrašnjost je poput eksterijera ostala gotovo netaknuta. Nema novih materijala ili boja, a limuzina ne dobiva ni zatamnjujuće stražnje staklo koje postoji na modelu Century SUV.
Ispod poklopca motora
Century i dalje koristi hibridni pogon preuzet iz prethodne generacije Lexusa LS 600h. Atmosferski 5,0-litreni V8 u kombinaciji s električnim motorom daje ukupno 425 KS, a snaga se prenosi na stražnje kotače putem eCVT mjenjača.
Očekivano za vodeći model marke, standardno dolazi s elektronički kontroliranim zračnim ovjesom i sustavom aktivne kontrole buke.
Cijena luksuza
Za razliku od Century SUV modela i unatoč globalnim ambicijama brenda, limuzina ostaje dostupna isključivo na japanskom tržištu. Blago osvježeni model sada stoji 23 milijuna jena, što je oko 130.000 eura. To je povećanje od više od 10 posto u odnosu na dosadašnju verziju.
Spomenimo i posebne izvedbe uključujući jedinstveni kabriolet napravljen za japanskog cara te GRMN izvedbu u vlasništvu Akija Toyode. Potonji se ističe sniženim ovjesom, posebnim dizajnom kotača i nenametljivim karbonskim dodatcima, među kojima su prednji dodatak odbojnika, bočne obloge, stražnji difuzor i mali spojler.
Vlasnici dovoljno duboka džepa mogu naručiti personalizirani primjerak kroz "Century Meisters" program koji omogućuje gotovo neograničene mogućnosti prilagodbe i izradu unikatnih modela.