FOTO Novi Renault 5 je hit

NOVI električni Renault 5 postao je pravi tržišni fenomen, pogotovo u privlačenju kupaca koji dosad nisu vozili automobile ove francuske marke. Popularni supermini postao je najprodavaniji električni automobil među privatnim kupcima u Velikoj Britaniji, čime je Renault dospio na drugo mjesto ukupne prodajne ljestvice.
Nevjerojatna privlačnost za nove kupce
Podaci su impresivni: čak 84% kupaca novog Renaulta 5 po prvi su put odabrali ovu marku, što predstavlja jednu od najviših stopa osvajanja novih kupaca u povijesti tvrtke. Nedavno istraživanje na gotovo 1900 kupaca u Velikoj Britaniji pokazalo je da je većina njih prešla s konkurentskih modela. Tako je 4,4% bivših vlasnika Fiata 500, 3,8% Ford Fieste i 3,4% Mini Coopera odlučilo svoj stari automobil zamijeniti za novu 'peticu'.
Tajna je u dizajnu i emocijama
Iako su najčešće zamjene dolazile iz iste klase superminija, Adam Wood, direktor Renaulta za Veliku Britaniju, ističe kako ne postoji jasan trend tko su kupci. "Dolaze iz premium SUV-ova, manjih automobila i raznih drugih marki. Nekima je 'petica' drugi automobil u obitelji, a drugima primarni", objašnjava Wood.
Kao ključni faktor privlačnosti navodi retro-futuristički dizajn. "Ključna stvar kod 'petice' je povratak magiji. Ljudi vide automobil i, bez obzira sjećaju li se originala, prepoznaju sjajan dizajn koji im izmami osmijeh na lice. Emocije su ogroman dio odluke o kupnji i zato bilježimo ovakav uspjeh", dodao je.
Rezultati koji mijenjaju tržište
Komercijalni uspjeh u prvih nekoliko mjeseci je neupitan. Do kraja lipnja u Velikoj Britaniji isporučeno je 2400 primjeraka, a u travnju i svibnju bio je najprodavaniji električni automobil privatnim kupcima. To je Renault pozicioniralo kao drugu najjaču marku u maloprodaji električnih vozila, odmah iza Tesle.
Uspjeh 'petice' pomogao je Renaultu da poveća svoj tržišni udio na 3,7%, uz rast registracija od 16% u prvoj polovici 2025. godine. Prodaja Renaultovih električnih vozila porasla je za nevjerojatnih 887%, a dolazak modela Renault 4 ove jeseni trebao bi donijeti daljnji rast.
Pristupačan, ali ne samo zbog cijene
Wood ističe kako je početna cijena od oko 23.000 funti i niski troškovi vožnje čine ukupno vlasništvo vrlo sličnim usporedivim benzinskim modelima. Ipak, naglašava da uspjeh nije temeljen isključivo na pristupačnosti. "Pristupačna cijena je važan faktor, ali industrija često zaboravlja na emocionalnu privlačnost. Mislim da su upravo dizajn i zabava ono što privlači pojedince koji ranije možda nisu ni razmišljali o električnom vozilu", zaključuje Wood.
"Na mnogo načina, 'petica' je poput trojanskog konja koji će potaknuti sve više ljudi da prijeđu na struju."

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati