FOTO Novi Rafale: Upoznajte top model iz Renaulta
RENAULT je ususret Paris Air Showu premijerno predstavio novi Rafale, atraktivni coupe-SUV koji će zasjesti na top mjesto game gdje su nekoć bili R25, Safrane, Vel Satis i Avantime.
Osnova je ista koju koriste manji Austral i veći Espace, CMF-CD, a dizajnerski potpis na tragu do sada najatraktivnijeg Renaulta, modela Megane Conquest. Naravno, ovaj je coupe-SUV broj veći i mjerama duljine od 4.71 m, širine od 1.86 m te visine od 1.61 m nastupa kao treći francuski predstavnik, nakon Peugeota 408 i Citroena C5 X, a još jedan ozbiljan rival konkurenciji koja još uvijek uglavnom dolazi iz premium segmenta. Upravo tako, Rafale se može doživjeti i kao francuski odgovor na primjerice BMW X4.
Pritom valja imati na umu kako ovaj Rafale i borbeni zrakoplov nemaju puno dodirnih točaka. Osim vjerojatno Dassaultovog cijenjenog softvera koji vjerojatno koriste i Renaultovi konstrukteri. Kao što smo rekli, Renault je ime izvukao iz svoje bogate povijesti, vremena kad je Renault bio aktivan u zrakoplovnoj industriji.
Rafale pažljivo slijedi najnoviji dizajnerski izraz marke. Sprijeda tako dobiva 'zašiljene' LED-ice, a na koje se nastavlja pomalo agresivno krojen prednji kraj. Linija krova je snažno položena u coupeovsku formu, a stražnji kraj zatvara kut od 17 stupnjeva. Prema proizvođaču, to je taman tako da ne treba stražnji brisač koji bi narušavao sklad forme.
Dvobojna kombinacija uključuje crne detalje u sjajnom finišu koji izgleda odlično, ali ne prašta nenamjerne dodire s čvrstim preprekama. Konačno, Renault je proširio paletu boja novim nijansama poput biserno bijele i alpsko plave.
Interijer je jednako atraktivan. Dominira digitalni kokpit, a s 12.3-inčnom digitalnom instrumentnom pločom, 12-inčnim okomito orijentiranim zaslonom osjetljivim na dodir te 9.3-inčnim head-up zaslonom. Prostora ne bi trebalo nedostajati, posebno u prtljažniku koji guta 530 litara prema VDA.
Pogađate, kao i Espace i Rafale dijeli tehnologiju s Australom. Ali ovdje nema kompromisa pa se ne nudi ništa manje od hibrida. Samim time Rafale će biti ekskluzivniji i manje dostupan širem krugu kupaca, ali itekako poželjan.
Dakle, start je hibrid od 200 KS i 205 Nm koji čini 1.2 turbo trocilindraš od 130 KS u kombinaciji elektromotora i baterije od 2 kWh. Snažniji hibrid je plug-in s dodatnim elektromotorom straga i ukupnih 300 KS isporučivih u obliku 4x4 pogona.
I na kraju spomenimo nekoliko posebnosti. Sjedala od Alcantare u inačici Renault Rafale Esprit Alpine perforirana su te se kroz njih nazire plava obloga od tkanine s moare efektom – vidljivim i na masci hladnjaka. Logotip u obliku slova A i strelice na gornjem dijelu naslona svijetli i treperi u skladu s otkucajima srca, simbolizirajući val uzbuđenja koji vas preplavi kad se približite automobilu.
Automobil raspolaže s nekoliko funkcija koje se temelje na umjetnoj inteligenciji i služe za pomoć vozaču i putnicima. Sustav u većini slučajeva aktivno predlaže određene radnje – primjerice da isključite klima-uređaj ako je prozor otvoren ili da ga uključite ako je vanjska temperatura previsoka.
Prodaja u Europi počinje idućeg proljeća, a bliže terminu bit će poznate i cijene.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati