FOTO Najbolji hipersportski auto je dobio nasljednika: Upoznajte McLaren W1
OVO JE TREĆI hipersportski model tvrtke i ujedno najsnažniji cestovni McLaren u povijesti.
McLaren F1 je ostavio neizbrisiv trag u povijesti i vrlo vjerojatno ga nikad niti jedan automobil neće moći dostojno naslijediti. Bar sve dok se u priču ne uključi Andy Murray. U međuvremenu je McLaren predstavio P1, koji se odmah uvrstio u automobilsko Sveto trojstvo. Sada je stigao i W1.
Odmah na početku konkretni podaci. Da, W1 je hibrid, a pogon čini 4.0 V8 twinturbo motor i elektromotor. Sinergijski učinak je čak 1275 KS i i 1340 Nm. I, pazite sad ovo, teži svega 1399 kg, što nas dovodi do specifične mase od 899 KS/1000 kg, ali i činjenice da je slabiji P1 tek neznatno lakši. Benzinac daje 929 KS, a ostatak od 346 KS nudi struja.
Zbog ušteda na masi pogon je isključivo na stražnje kotače, a baterija kapaciteta tek 1.384 kWh. Na struju će voziti samo 2.6 km, što i nije bitno ovdje.
Bitno je da struja smanji emisije i da dodatnu snagu u trenucima kad je to doista potrebno.
Što ovaj bolid može bit će teško opisati sve dok netko mjerodavan ne isproba automobil na stazi. Ipak, valja imati na umu kako 100 km/h postiže za 2.7 sekundi, na 200 km/h je nakon 5.8 sekundi, a 300 km/h kazaljka pokazuje nakon samo 12.8 sekundi. Ovaj automobil je brži i od trkaće Senne, a na stazi Nardo je ostvario prednost od čak 3 sekunde. Pritom znajte i da je maksimalna brzina limitirana na 350 km/h.
Na dizajn ne treba trošiti riječi. McLaren je stvorio prepoznatljiv bolid i opremio ga aktivnim sustavima korekcije aerodinamike. Uz brojne otvore i spojlere, tu su i pomični dijelovi kojima će se W1 prilagoditi uvjetima vožnje na stazi, odnosno prometnici. Dobro je znati da je na raspolaganju do 1000 kg potisne sile.
Kad je pak kabina u pitanju, vrijedi napomenuti da nema toliko spominjane konfiguracije s tri sjedala. Sportska elegancija dominira, a u skladu s vremenom su digitalni kokpit i infotainment sa središnjim zaslonom. Jedan detalj koji privlači pažnju su sjenila za sunce izrađena od karbona. Debljine su tek 2.5 mm, a masa im je zanemariva.
Ne samo da je poznata cijena već se zna i kako je cijela serija od 399 primjeraka već kaparena. Kupci će platiti minimalno 1.9 milijuna eura, a dobit će i četverogodišnje jamstvo bez ograničenja kilometraže.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati