FOTO Slavna limuzina nakon 60 godina bez nasljednika
GLAVNI oslonac Maseratijevog imidža svakako je Quattroporte, prestižna limuzina koja već šest desetljeća uveseljava brojne obožavatelje.
Najnovije informacije govore kako su se stvari zakomplicirale s Maseratijevim projektom M9S iza kojeg stoji novi Quattroporte. Talijanski Corriere Torino piše kako je Maserati potkraj studenog obavijestio svoje kooperante kako je projekt "suspendiran“ i kako bi trebali "zamrznuti sve razvojne aktivnosti vezane uz projekt“.
Ista publikacija naglašava kako je proizvodnja trebala krenuti tijekom 2024. godine, uz prve isporuke u 2025. godini. To je sada malo vjerojatno, što je dovelo do zabrinutosti kod mnogih partnera. Međutim, proizvođač automobila ih je navodno pokušao umiriti, rekavši da će budući Maseratijevi modeli biti "razvijeni, projektirani i proizvedeni 100% u Italiji te da će usvojiti električne motore".
Na led je stavljen upravo električni Quattroporte Folgore, ali nikome nije jasan razlog. Talijanski mediji nagađaju kako je došlo do problema u potencijalnom preklapanju ponude Alfa Romea i Maseratija. Kao što je poznato, Quattroporte bi mogao biti suviše blizak novoj Giuliji, koja stiže 2025., a koja će u Quadrifoglio verziji imati i do 1000 KS.
60 godina legende
A takva ideja je nespojiva s Maseratijevim brendom, koji je voljen možda i više od Alfa Romea u Italiji te ima doista poseban status. Posebno Quattroporte, klasik koji je u svih šest prethodnih generacija ostao dosljedan izvornoj ideji sportske elegancije predvođene moćnom motorizacijom.
Prvi Quattroporte svjetlo dana je ugledao 30. listopada 1963. godine u Torinu na tamošnjem salonu. Atraktivna sportska limuzina s V8 motorom osvojila je mnoge, a tako je ostalo i u svim naknadnim generacijama, osim možda druge generacije, kad je tvrtka malo pokleknula i smanjila apetite. Zato je treća generacija stavila stvari na svoje mjesto, a svoj primjerak je kao službeno vozilo dobio i tadašnji predsjednik Italije.
Nakon toga limuzina se malo smanjila, a i na V8 motor se čekalo sve do 1996. godine. Uglasti dizajn je stvorio budući klasik, a onda je stiglo novo veliko izdanje, s 400 KS snažnim V8 motorom specifičnog zvuka. Uslijedilo je još jedno rafiniranije izdanje, dakako s moćnim V8, a sada ćemo se morati strpjeti do novog električnog nasljednika. Što on nosi, vrijeme će pokazati.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati