FOTO Hyundai predstavlja Ioniq 5, revolucionarni novitet razvijen uz Rimčevu pomoć
TEHNOLOŠKI napredan električni novitet plijeni pažnju tehnologijom, ali i izuzetno originalnim retro dizajnom.
Samo jedan pogled na novi Ioniq s kojim, usput rečeno, starta i istoimena podmarka električnih vozila dovoljan je da se prisjetite sada već davnih 1980-ih. Ali neka vas uglasti retro dizajn ne zavara jer je ovo tehnološki vjerojatno najnapredniji automobil u gami.
Suradnja s Rimcem
Postavljen je na novu E-GMP (Electric-Global Modular Platform) osnovu razvijenu isključivo za električne modele korejske grupacije. A to u startu donosi ono najbolje – velik razmak između osovina i obilje prostora iznad podnice.
I ne samo to, nova platforma najavljuje dvostruku kompatibilnost, s 400- i 800-voltnim punjačima. Ako rečeno podsjeća na Taycan, kažimo kako postoji i poveznica - Rimac. Naime, hrvatski proizvođač aktivno surađuje s Porscheom i Hyundaijem na električnim sustavima u automobilima. Priključite li ga na 350 kW snažan punjač, Ioniqu će se baterije napuniti s 5 na 80% za svega 18 minuta. Za 100 km dosega dovoljno je pet minuta punjenja. Fantastično!
U ponudi će biti dvije konfiguracije po pitanju baterija, s 58 i 72.6 kWh, a kupci će moći birati i između izvedbi s jednim ili dva elektromotora. Najsnažnija izvedba donosi veće baterije te preko 300 KS i 600 Nm. Prevedeno, ovdje trebaju 5.2 sekunde do 100 km/h, a maksimalac je kod svih izvedbi jednak – 185 km/h.
Doseg varira ovisno o izvedbi. Tako slabija izvedba ima 470 km s većim baterijama, ali i maksimalnih 217 KS i 350 Nm te sprint do 100 km/h za 7.4 sekunde.
AWD ponuda kreće s kombinacijom stražnjeg motora od 163 KS (i 350 Nm) i prednjeg od 72 KS (i 255 Nm). Sa sinergijskih 235 KS i 605 Nm na 100 km/h stiže za 6.1 sekundu.
Bazna izvedba s manjom baterijom ima i manju snagu (170 KS i 350 Nm), a to znači i sprint do 100 km/h za 8.5 sekundi.
Dostupne izvedbe:
• Stražnji pogon: 58 kWh baterija - 125 kW (170 PS) / 350 Nm
• Stražnji pogon: 72.6 kWh baterija - 160 kW (217 PS) / 350 Nm
• AWD: 58 kWh baterija - 120 kW / 350 Nm straga - 53 kW / 255 Nm sprijeda - ukupno: 173 kW (235 KS i 605 Nm
• AWD: 72.6 kWh baterija - 155 kW / 350 Nm straga - 70 kW / 255 Nm sprijeda - ukupno: 225 kW (305 KS) i 605 Nm
Za utjehu recimo kako izbor jednog elektromotora znači i dvostruko veći prednji prtljažnik. Kapacitet mu je 57 litara naspram 24 kod AWD izvedbe. Straga je pak uvijek na raspolaganju 531 l tovarnog prostora.
Vratimo se na doživljaj automobila. U kabini vlada komfor, što i ne čudi s obzirom na 3 metra razmaka između osovina. Pritom znajte da Ioniq 5 nije malen. U duljinu mjeri 4635 mm, a širok je 1890 mm, što ga čini većim i od Tucsona. Ravna podnica, jednostavan dizajn i ekotkanine djeluju opuštajuće, baš kao i sama sjedala s električnim podešavanjem. Središnja konzola je uzdužno pomična punih 140 mm, dok digitalni kokpit čine dva 12-inčna zaslona.
Ioniq 5 ima i tzv. V2L funkciju pa na njemu možete puniti mobilne uređaje, ali i bateriju skutera i sl. vozila. Usluga punjenja nudi snagu do 3.6 kW. A tu polako dolazimo i do sustava asistencije koji su upakirani u SmartSense paket opcija. Sve što je danas dostupno u Hyundaiju su uključili u ponudu.
Ono što možda najviše iznenađuje je vanjski dizajn koji je ostao dosljedan konceptu (45 EV). Privlačan iz svakog kuta, vješto kombinira moderne detalje (svjetla) s retro dizajnom oštrih kutova.
Ono najbolje je da Hyundai Ioniq 5 na europske ceste stiže već polovicom godine, a početna cijena na njemačkom tržištu bi trebala biti na razini od oko 42.000 eura. Specijalno izdanje Project 45 u top kombinaciji stoji 59.550 eura i prvo će stići na tržište.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati