MILANO je ovih dana centar moto svijeta, a BMW-ov motocikl jedna od zvijezda.
Ovogodišnji EICMA obiluje novitetima, a među njima je mnogima za oko zapeo novi član GS obitelji. Što to znači i na malom tržištu kakvo je hrvatsko najbolje govori podatak kako je BMW R 1300 GS unatoč velikoj cijeni bio najprodavaniji motocikl u Hrvatskoj, popularniji čak i od sveprisutne i osjetno dostupnije Yamahe MT-07.
Izgled dosljedan konceptu
Kada je BMW prošle godine predstavio Concept F 450 GS, bilo je jasno da će uskoro uslijediti i serijska verzija, što je gotovo potvrđeno u kolovozu kada su na internet procurile dizajnerske slike modela namijenjenog prodaji.
Sada je pravi motocikl napokon službeno predstavljen na EICMA sajmu u Italiji, a izgleda gotovo identično konceptu koji je izazvao veliki interes u svijetu avanturističkih motocikala.
Novi model popunjava važnu prazninu u BMW-ovoj ponudi
Riječ je o važnom motociklu, kako za BMW tako i za tržište općenito. Generacije R-serije GS motocikala s bokser motorima desetljećima su dominirale u klasi adventure motocikala. Tijekom godina, od nišnog su se proizvoda pretvorile u veliki komercijalni uspjeh.
Međutim, tržište se posljednjih godina promijenilo: vozači na razvijenim tržištima sve se češće okreću manjim motorima, dok kupci u zemljama s rastućim standardom prelaze s jeftinih jednocilindraša na srednje velike dvocilindraše. I tu se savršeno uklapaju upravo ovakvi motocikli, gdje će novi F450 GS ispuniti očitu prazninu između G 310 GS i F 800 GS.
Novi motor
Srce motocikla je potpuno novi 420 ccm paralelni dvocilindraš, što je uobičajeni raspored u ovoj klasi, ali s iznimno dobrim performansama. Motor razvija 48 KS zahvaljujući visokom omjeru kompresije od 13:1 te konstrukciji s provrtom od 72 mm i hodom klipa od 51,6 mm. Snaga doseže vrhunac na 8.750 o/min, dok najveći okretni moment od 43 Nm dolazi na 6.750 o/min. Ovime se ovaj GS uklapa u proporcije A2 klase.
BMW se ipak odmaknuo od standarda u pogledu intervala paljenja. Motor koristi radilicu s pomakom od 135 stupnjeva, što daje poseban zvuk i karakter isporuke snage, dok vibracije ublažava balansna osovina koja se okreće u suprotnom smjeru od radilice.
Motor zadovoljava normu EU5+, troši u prosjeku 3,8 l/100 km, a zahvaljujući spremniku od 14 litara omogućuje doseg veći od 350 kilometara.
Najnaprednija verzija motocikla, F 450 GS Trophy, dolazi s inovativnim sustavom spojke nazvanim ERC (Easy Ride Clutch). Ovaj sustav omogućuje vožnju bez potrebe za ručnim otpuštanjem spojke pri zaustavljanju ili kretanju, a ujedno eliminira mogućnost gašenja motora pri polasku.
BMW ovdje koristi centrifugalnu spojku koja se automatski otpušta kad se broj okretaja spusti na prazni hod. Trophy verzija također ima dvosmjerni Quickshifter Pro koji omogućuje promjenu brzina bez korištenja spojke. Snaga se prenosi putem šesterostupanjskog mjenjača i X-Ring lanca koji je postavljen s lijeve strane.
Motocikl od Exclusive razine nudi četiri načina vožnje – Rain, Road, Enduro i Enduro Pro, dok kod osnovne izvedbe nema opcije Enduro Pro. Svaki način prilagođava rad ABS Pro i Dynamic Traction Control sustava (obje funkcije osjetljive su na nagib), razine kočenja motorom i kontrolu podizanja prednjeg kotača. U Enduro Pro modu kontrola proklizavanja i ABS na stražnjem kotaču potpuno su isključeni.
Novi čelični okvir
Potpuno novi čelični cjevasti okvir s integriranim motorom kao nosećim dijelom osigurava čvrstoću i preciznost u vožnji. Sprijeda se nalazi 43-milimetarska KYB upside-down vilica, a straga aluminijska dvostruka stražnja vilica s centralnim amortizerom, koji ima podešavanje predopterećenja i povratnog hoda te progresivno prigušivanje.
Hod kotača je 180 mm sprijeda i straga. Kotači su promjera 19 inča sprijeda i 17 inča straga, što motociklu daje svestranost za cestu i lagani teren. Upravo prvi komentari idu na račun promjera kotača – mnogi bi željeli sprijeda vidjeti veći kotač.
Europske verzije dolaze sa standardnim aluminijskim naplatcima, dok GS Trophy ima žbičane kotače.
Prednju kočnicu čini četveroklipna Brembo čeljust s diskom promjera 310 mm, dok straga radi ByBre čeljust s diskom od 240 mm. Sustav ABS Pro dolazi serijski.
Prilagodljiva ergonomija i udobnost
Ergonomija novog F 450 GS-a prati tradiciju GS-a. Položaj sjedala, upravljača i oslonaca za noge omogućuje uspravno sjedenje i stabilno stajanje pri off-road vožnji.
Serijski dolazi s dvodijelnim sjedalom visine 845 mm, a u BMW-ovoj dodatnoj opremi nude se i niže sjedalo (830 mm) te Rallye sjedalo u kombinaciji crne, bijele i crvene boje (865 mm).
Podesive ručke, ručice i oslonci omogućuju vozaču da si prilagodi ergonomiju prema potrebama. Noge mogu biti opremljene širim enduro osloncima (standardno od verzije Exclusive nadalje). Nožna kočnica ima jednostavno podešavanje visine u dvije razine (20 mm razlike), a i ručica mjenjača je podesiva.
Na kokpitu se nalazi veliki 6,5-inčni TFT zaslon s mogućnošću povezivanja s pametnim telefonom. Trophy verzija ima plavo-bijelu boju karoserije, zaštitu motora od aluminija, štitnike za ruke, podešavajući sportski ovjes, bijeli okvir, grijane ručke i podešavajuće poluge. Poluge mjenjača i stražnje kočnice mogu se prilagoditi za vožnju u stojećem ili sjedećem položaju.
Četiri izvedbe i cijena
F 450 GS bit će dostupan u četiri izvedbe: Base, Exclusive, Sport i GS Trophy. Sve verzije imaju istu tehničku osnovu, ali se razlikuju po razini udobnosti, opremi za teren i dodatnim značajkama poput Easy Ride Clutch sustava, sportskog ovjesa ili Rallye vjetrobrana.
Prodaja u Europi počet će u proljeće 2026. Cijena u Njemačkoj počinje od 7.220 eura.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati