Elektrifikacija i carine koštaju Volvo preko milijardu eura

VOLVO se suočava s ogromnim gubicima zbog kojih će morati poduzeti radikalne poteze.
Švedski proizvođač će u drugom tromjesečju morati podnijeti jednokratni, nenovčani trošak umanjenja vrijednosti u iznosu od milijardu eura. Ovaj udarac posljedica je brojnih financijskih problema, uključujući uvođenje carina za vozila proizvedena u Kini, ali i neuspješno lansiranje električnih modela.
Ogromne carine
Posebno su pogođeni novi modeli poput ES90, za koji je Volvo naveo kako visoke carine onemogućuju profitabilnu prodaju u Sjedinjenim Američkim Državama. Prema nedavnim izvještajima, električna vozila proizvedena u Kini sada podliježu carini od čak 247,5% prilikom uvoza u SAD. Nema sumnje, time je ugrožena budućnost nasljednika modela S90.
I Europska unija također pokušava zaštititi vlastite proizvođače od konkurencije iz Kine uvođenjem vlastitih carinskih mjera. Kako je Volvo pojasnio, i na europskom tržištu marže za ES90 su manje zbog istih razloga.
Hoće li EX90 biti promašaj?
Volvo je potvrdio da će model EX90 imati „smanjenu isplativost kroz životni vijek". Kao glavni čimbenici ističu se „značajne odgode u lansiranju i dodatni troškovi razvoja". Električni SUV premijerno je predstavljen u studenom 2022. godine, i to kao "početak nove ere za Volvo Cars". Na koncu je lansiranje odgođeno za 2024. zbog softverskih problema.
U prvih šest mjeseci 2025. u SAD-u prodana su svega 1.972 primjerka EX90. Za usporedbu, Volvo je samo u lipnju prodao 3.004 primjerka modela XC90 i 2.421 primjerak XC60.
U Volvu se ipak ne predaju. Izvršni direktor Volvo Carsa, Fredrik Hansson, izjavio je:
"S obzirom na tržišna kretanja poput carina na uvoz u SAD-u, kašnjenja u razvoju i lansiranju EX90 te strateške prioritete u investiranju, morali smo preispitati očekivane količine proizvodnje za ta dva modela. To je rezultiralo manjom isplativošću od planirane kroz njihov životni ciklus.“
Kao svjetlu točku ističu da je EX90 ipak omogućio značajan skok u razvoju platforme za vozila nove generacije u okviru dugoročne strategije elektrifikacije.
Slabija prodaja
Volvo Cars je u lipnju izvijestio o globalnoj prodaji 62.858 automobila, što je pad od 12 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ukupna prodaja za razdoblje od siječnja do lipnja iznosila je 353.780 automobila, što je pad od 9 posto u odnosu na isto razdoblje 2023. godine.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati