Chevrolet Corvette Stingray: Američki prkos
VEĆ JE PRETHODNA generacija legendarnog američkog trkača pokazala kako su Ameri sposobni stvoriti sportski automobil uzorne dinamike, a sada s novom generacijom pucaju na sam vrh ponude sportskih coupea.
Nova generacija 'vette nosi oznaku modelske godine 2014, i što je posebno uočljivo, krasi ju Stingray oznaka, baš kao što je to bio slučaj kod modela iz 1963. Kad su pak u pitanju epiteti dovoljno je reći kako je novi Stingray najsnažniji standardni model Corvette svih vremena. Njegov motor razvija oko 450 KS i 610 Nm, dovoljno da ubrza do 96 km/h (60 mph) za manje od četiri sekunde i osigura više od 1g bočne akceleracije tijekom prolaska zavoja.
Model je postavljen na novu strukturu (aluminijskog) okvira i podvozja koja je 57% čvršća i 45 kg lakša od dosadašnje izrađene od čelika. U svrhu postizanja optimalnih performansi vozaču je na raspolaganju Drive Mode Selector s pet načina rada koji prema vozačevoj želji podešava čak 12 voznih postavki. Novi 6.2L LT1 V8 motor kombinira napredne tehnologije kao što su izravno ubrizgavanje goriva, stalno promjenjiv rad ventila te napredan sustav izgaranja radi postizanja veće snage uz manju potrošnju goriva. Naravno, prisutan je i sustav deaktivacije cilindara koji također blagonaklono djeluje na potrošnju goriva. Motor je uparen sa sedmerostupanjskim ručnim mjenjačem koji predviđa koji će stupanj prijenosa biti izabran te prilagođava brzinu okretaja rada motora (Active Rev Match) tako da promjena stupnja prijenosa svaki put bude optimalna.
Corvette nikad prije nije u tolikoj mjeri koristila lagane materijale. Tako su poklopac motora i krovne ploče izrađene od ugljičnih vlakana, odbojnici, vrata i stražnje bočne ploče od kompozitnih materijala, a podni paneli od tzv. ugljičnog nanokompozitnog materijala. Epilog je minimalna ukupna masa i idealan raspred masa 50:50.
Simpatije dobiva i agresivno skrojen eksterijer koji je pomirio estete agresivnim dizajnom i one sklonije tehničkim znanostima koji kao primaran cilj postavljaju optimalnu aerodinamiku. Model u duljinu mjeri 4.495 mm, širok je 1.877 i visok 1.235 mm.
Mjesta razočaranjima neće biti ni u kabini, gdje se također nije štedjelo. U službenom priopćenju stoji da su u unutrašnjosti korišteni materijali poput ugljičnih vlakana, aluminija i rukom tapecirane kože. Kupcima su na raspolaganju dvije nove mogućnosti konstrukcije sjedala, svaka s okvirom od laganog magnezija. S tehnološke strane dominantna uloga prepuštena je dvostrukom prilagodljivom multimedijalnom zaslonu dijagonale osam inča.
Novost u ponudi je Paket opreme Z51 pripremljen za trkaću stazu, a donosi diferencijal s elektroničkim ograničenjem proklizavanja (eLSD), sustav podmazivanja sa suhim karterom, integrirane kočnice, hlađenje diferencijala i prijenosa, te jedinstveni aerodinamični paket.
Nova Corvette Stingray proizvodit će se u GM-ovoj tvornici Bowling Green koja je nedavno osuvremenjena opremom u vrijednosti 131 milijun dolara, uključujući otprilike 52 milijuna uloženih u novu radionicu za proizvodnju aluminijskih okvira, prvu takvu u povijesti tvrtke.
Corvette Stingray u prodaju stiže u trećem kvartalu 2013. godine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati