BMW predstavlja prvi oklopljeni model s električnim pogonom
BMW SERIJE 7 je jedan od najpopularnijih modela i kad su blindirana vozila u pitanju. Hoće li to biti i električni i7?
Ako ćemo suditi po performansama, onda teško, jer nečujni i7 nakon tretmana ugradnje balističke zaštite drastično gubi na poletnosti. Umjesto 4.7 sekundi koliko osnovnom i7 treba do 100 km/h sada je za isto ubrzanje potrebno dvostruko više vremena, čak 9 sekundi. Pritom je maksimalna brzina limitirana, ali ne više na 240, nego na 160 km/h.
Protection izvedba modela i7 nudi balističku zaštitu razine VR9. Vizualno se automobil izvana distancira predsjedničkim dodacima poput nosača za zastavice, opcijske signalne rasvjete i posebnih 20-inčnih naplataka. Kad su potonji u pitanju, na njih se montiraju Michelin PAX run-flat pneumatici.
Sva ostala oprema dolazi kao opcija iz programa personalizacije, ali ideja je da automobil izvana bude što manje zamjetljiv.
Kad je pak u pitanju kabina, nju štiti tzv. BMW Protection Core sustav, odnosno čelični paneli koji čine zaštitnu ljusku, a s kojima dolazi i pojačano sigurnosno staklo na vratima koje štiti od kalibra 7.62x54 R. U kompletu je i 'samozacjeljujući' spremnik goriva, dakako kod benzinske izvedbe. BMW tvrdi kako su putnici zaštićeni od pješačkog naoružanja, mina i napada dronom. Za svaki slučaj moguće je opcijski automobil opremiti sustavom dobave svježeg zraka, te automatskim protupožarnim sustavom.
Da bi komunicirali s ljudima u okolini, putnici ne otvaraju prozor, nego mogu komunicirati putem posebnog intercom sustavom s dodatnim zvučnicima i vanjskim mikrofonom. Spomenimo i Bowers & Wilkins vrhunsko ozvučenje s 28 zvučnika i snagom od 1265 W, kao i sustav zatamnjivanja stražnjih stakala. Vrata se otvaraju uz pomoć elektromotornog pogona, putnici straga imaju i hladnjak za piće, dok vozač dobiva dodatni zaslon sa stalno uključenom projekcijom stražnje kamere.
Kao što smo rekli, i7 Protection ima električni pogon. Baziran je na verziji xDrive60, a to znači kako raspolaže s 544 KS i 745 Nm. Uz osjetno lošije performanse kao posljedice povećanja mase vozila sasvim sigurno ide i kraći doseg. Nažalost, BMW ga ne specificira.
Birate li benzinsku izvedbu u ponudi je opcija s 4.4 V8 motorom s 530 KS i 750 Nm. Ova opcija je daleko agilnija, pa 100 km/h postiže za 6.6 sekundi i postiže 21 km/h. A u upravo bi to uz autonomiju moglo biti presudno za korisnike koji žele pobjeći od napadača na sigurnu lokaciju.
Premijera oklopljene serije 7 uključujući i7 bit će početkom rujna na sajmu u Münchenu, a tada će biti objavljene i cijene. Ne očekujte da bude povoljno. Uostalom, svi se sjećamo Sanaderove blindirane 7-ice koju smo platili 4.2 milijuna kuna. A bila je 2009. godina.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati