Dionice Tupperwarea, posrnulog proizvođača posuda za hranu, porasle su više od tri puta u prošlom tjednu. Vrijednost dionica porasla je 56% u četvrtak, podižući dobitke u posljednjih pet sesija trgovanja na gotovo 350%. Ova 77-godišnja kompanija upozorila je u travnju da bi mogla propasti ako brzo ne prikupi nova sredstva, piše BBC.
Posljednjih godina Tupperware se pokušavao repozicionirati kako bi privukao mlađe kupce, ali se mučio zaustaviti pad prodaje.
Preokret u tijeku?
"Postoji određeni optimizam da je preokret možda u tijeku i da je pronađen investitor koji će pomoći kompaniji. Međutim, nema dokaza da se to događa, tako da se svaki optimizam temelji na nadi, a ne na izvjesnosti", rekao je za BBC Neil Saunders, direktor maloprodaje u konzultantskoj tvrtki GlobalData.
Unatoč skoku posljednjih dana, cijena dionice Tupperwarea i dalje je vrijedi gotovo 30% manje nego početkom ove godine. Neki su analitičari uspoređivali kretanje cijene dionice Tupperwarea s drugim poduzećima u nevolji, poput lanca kina AMC, koja se često nazivaju takozvanim "meme dionicama".
Trgovanje meme dionicama često je iznimno spekulativno i promjenjivo, zbog prirode njihove popularnosti među malim ulagačima koji često razmjenjuju savjete na društvenim mrežama. Također, kao i meme dionice, dionice Tupperwarea često su bile izložene shortanju, što znači da se neki investitori klade da će vrijednost dionica pasti.
Veliki hedge fondovi kladili su se u milijarde dolara posljednjih godina da će dionice kompanija poput AMC-a pasti. Međutim, ako cijena dionice poraste, ulagači koji se klade na pad cijene mogu izgubiti novac. Početkom ovog tjedna dionice AMC-a su skočile nakon što je sud blokirao planove kompanije da podmiri neke svoje dugove.
"Prošlog su tjedna vijesti o AMC-u inicirale potragu za drugim meme dionicama. Tupperware se uklopio u računicu i ime branda definitivno pomaže", rekao je Matthew Tuttle iz investicijske tvrtke Tuttle Capital Management.
Tupperware okupljanja učinile su robnu marku poznatom tijekom potrošačkog procvata 50-ih i 60-ih godina, a njegovi hermetički i vodonepropusni spremnici osvojili su tržište. Međutim, prodaja je pala posljednjih godina jer su jeftiniji ili moderniji spremnici postali dostupni u trgovinama ili na internetu.