HRVATSKI TURIZAM

Kristalno more, plaže, vrhunska hrana, sigurnost: Ovo ljeto vrijedi doći u Hrvatsku

Foto: 123 RF, Bluesun hotels, San Rocco, Restoran Adriatic Grašo, privatan album

TO što hrvatska diplomacija ne funkcionira idealno, nije razlog da ovog ljeta gosti ne dođu u Hrvatsku. Loši rezultati diplomacije vidljivi su već iz činjenice da Hrvatsku neke države označavaju kao državu relativno nesigurnu za ljetovanje, premda dostupne brojke oboljelih od covida-19 nisu dramatične kao u nekim drugim državama. Prema najnovijim podacima sa stranice koronavirus.hr, u županijama na Jadranu aktivno je svega 300-njak slučajeva.

Dakle, zašto hrvatskoj diplomaciji unatoč posjetiti Republiku Hrvatsku baš sada?

Leo Nikolić, dugogodišnji turistički vodič iz Splita, smatra da se ove godine "unatoč svemu pruža odlična prilika da se vidi i doživi najbolje od Hrvatske i Dalmacije u idealnom formatu: bez gužve, s prilikom da se bude savršeno poslužen i tretiran, da se ide od grada do grada bez gužve, da se može parkirati... Dakle, sve one trivijalije koje su prethodnih godina bile problematične u lipnju, srpnju, kolovozu i rujnu", kaže Nikolić te napominje kako "prvi put nakon pet godina Dalmacija ne trpi zbog pretjerane komercijalizacije, prometnog i komunalnog kaosa. Svejedno, i u ovom idealnom trenutku, trajektna luka ne funkcionira i pokazalo se da je lani uvedeno prometno rješenje loše. Ne funkcionira ni u padu prometa od 50-60 posto", upozorava Nikolić na jedan splitski problem.

Turistički vodič o mjerama u javnom prijevozu

Ipak, tvrdi kako postoji mnogo više razloga u prilog dolasku: "Za goste ovo je idealna prilika da se komotno odmaraju na plaži bez gužve, da posjete povijesnu jezgru svakog grada u Dalmaciji u normalnim uvjetima, bez redova i gužvi. Mogao bih nabrojati još mnogo razloga u prilog dolasku ove godine", veli Nikolić.

Koliko opaža, u turističkim autobusima, kafićima i autobusima poštuju se epidemiološke preporuke, kako zbog straha od bolesti tako i zbog toga što se "svi koji nešto ozbiljno rade boje inspekcija nabrijanih na turizam. Mislim da je u Dalmaciji generalno situacija dobra po tom pitanju, bio sam na aerodromu, tamo je sve po protokolu, na trajektima, na autoputu, barem ono što sam vidio. Čini mi se da klerici i vjernici najmanje poštuju mjere opreza", zaključuje Nikolić.

Niže cijene, manje gužve..

Bruno Nizić vodi tri obiteljska hotela u Splitu. Ističe tri razloga za ovoljetni dolazak u Hrvatsku: niže cijene nego prethodnih godina, manje gužve i relativnu sigurnost.

"U svim segmentima ugostiteljstva smanjene su cijene. Tko god prije nije mogao priuštiti destinaciju kao što je Hrvatska, može ove godine. Vidim i po tipu gostiju, dosta ovoljetnih gostiju dosad nije dolazilo u Hrvatsku jer smo im bili preskupi, bilo je jeftinijih sličnih destinacija, poput Turske i Grčke. Uz to što smo donedavno bili jedna od sigurnijih zemalja u Europi, po pitanju korone, snižavanje cijena našu zemlju čini atraktivnijom. A i manja je gužva", dodaje Nizić.

Što se, pak, covida-19 tiče, navodi kako su poduzeli brojne mjere zaštite:

"Imamo dezinfekcijska sredstva u svim prostorima gdje gosti borave i u svakoj sobi, svaka dva sata sobarice i čistačice dezinficiraju površine, svi zaposlenici nose zaštitne maske i rukavice, mjeri nam se temperatura svaki put kad dođemo i odemo s posla, mjerimo gostima temperaturu kad dođu i svakog jutra kad se spuste na doručak, zapisujemo u liste naše i temperature gostiju. Da netko ima višu temperaturu, prijavili bismo nadležnima. Razmakli smo stolove na distancu od metar i pol, poštujemo sve mjere, pripremamo maske i rukavice za goste, preporučujemo restorane za koje smo sigurni da se osoblje drži mjera, vodimo računa da se i svaki suradnik s kojim radimo pridržava mjera tako da nijednog gosta ne izlažemo opasnosti. Savjetujemo im gdje da idu, na kakve plaže“, objašnjava Nizić.

"Trenutno se traže individualna putovanja na Jadran"

Tanja Bulić Jurić godinama radi u turizmu: zaposlena je u jednoj zagrebačkoj agenciji, njezina obitelj iznajmljuje objekt na moru, radila je kao turistički vodič.

"Ljudi koji su boravili ili borave u Hrvatskoj osjećaju se dosta sigurno. Baš sam razgovarala s Nizozemcem koji je bio prošlog tjedna kod nas, rekao je da se ni u jednom trenutku nije osjećao ugroženim – ni u restoranima u kojima je jeo, ni u smještaju u kojem je bio, ni na plažama na kojima se kupao", informira nas Bulić Jurić.

Kako kaže, "u šestom mjesecu, kad su se počele otvarati granice, vidjelo se da ljudi imaju želju za putovanjem. No čini se da je teniski turnir u Zadru bio okidač i počela su otkazivanja. Imali smo putovanja 'Upoznaj Hrvatsku' koja su se krenula super prodavati, međutim, sada su zaustavljena. Trenutno se traže individualna putovanja na Jadran", govori Bulić Jurić.

Evo kako ona odgovara na pitanje zašto bi 2020. valjalo doputovati u Hrvatsku:

"Hrvatska, uključujući otoke, ima cirka šest tisuća kilometara obale. Smatram da svaki turist koji dođe može pronaći izolirani djelić obale za sebe na uređenoj i divljoj plaži. Barem je Hrvatska s te strane sigurna. Za razliku od nekih drugih okolnih destinacija, gdje su plaže prilično skučene u odnosu na broj stanovnika, u Hrvatskoj nije takav slučaj. Hrvatska ima prosječnu nastanjenost od 75 stanovnika na kilometar kvadratni za razliku od Njemačke gdje je to preko 200 ili Nizozemske gdje je preko 400. Samim time gosti dolaze u sredinu koja je znatno ležernija i sigurnija po pitanju sigurnosti i poštivanja epidemioloških mjera. U strukturi smještajnih kapaciteta u Hrvatskoj prevladava apartmanski smještaj gdje gosti imaju mogućnost uživanja u privatnosti i distanciranja te pripremanja vlastitih obroka. Gostima iz europskih zemalja Hrvatska je dostupna cestovnim putem, što je važno i zato što gostima daje osjećaj sigurnosti u smislu mobilnosti u ovim nesigurnim vremenima. Osim prekrasnih plaža i morskih radosti, Hrvatska nudi brojne druge aktivnosti koje omogućavaju provođenje vremena u prirodi i jačanje imuniteta. Uređene biciklističke i treking staze, posjeti nacionalnim parkovima i parkovima prirode, a sve to naši gosti ove godine imaju priliku doživjeti bez gužvi, po pristupačnim cijenama, uz ljubaznu uslugu i posvećenost turističkih djelatnika“, uvjerena je Bulić Jurić.

Lanac hotela na Braču i Makarskoj rivijeri poduzeo stroge epidemiološke mjere: "Sve za sigurnost naših gostiju"

Josip Rikić, direktor hotelskih operacija u lancu hotela Bluesun (imaju 15 hotela, od kojih je većina na Braču i Makarskoj rivijeri) za Index je ispričao što sve poduzimaju i zašto bi se gosti u njihovim smještajnim jedinicama trebali osjećati sigurno.

"Za sve hotele donijeli smo mjere kojih se svi pridržavaju. Napravili smo upute za radnike, a najbitnije su one vezane uz sobe i njihovu čistoću. Nakon što se sobe očiste, još se dodatno dezinficiraju. Svaka čistačica nosi dvije vrste rukavice, jedne posebno za čišćenje sobe, druge za kupaonice. Tek nakon čišćenja i dezinfekcije u sobu donose čisto rublje (posteljine ručnike), koje je hermetički zatvoreno u celofanu. Isto tako, sobe su zatvorene prilikom čišćenja (op. a. sobarica u normalnim okolnostima drži otvorena vrata)", ispričao nam je Rikić.

Navodi kako u hotelima više kategorije po sobama ostavljaju i prirodni dezinficijens za goste, a svu prljavu posteljinu i ručnike stavljaju u posebne vreće koje odmah odnose u vanjski dio hotela za odvoz.

Ispričao nam je kako su sad organizirali rad i što su sve poduzeli da bi sigurnost i gostiju i zaposlenika bila na najvišem nivou.

Po svim glavnim punktovima u hotelima postavili su dezinficijens, na recepciji imaju dvostruku zaštitu. Zaposlenici nose i maske i rukavice te su još postavili zaštitne pregrade od pleksiglasa.

Što s gostima koji se zaraze?

U sobama su ukinute hotelske mape i svi papiri i plastificirani meniji, postoji welcome letter i na njemu je link na hotelski web gdje mogu pročitati sve informacije koje goste zanimaju, od room servicea, preko cjenika wellnessa, do svih potrebnih informacija koje bi inače bile u sobama u printanom obliku.

Također, preporuka je i da odjeli u hotelima maksimalno komuniciraju telefonom, upravo kako bi se smanjio kontakt.

Postoje strogi protokoli oko dolaska, zadržavanja, odlaganja odjeće u garderobne ormariće kad zaposlenici dolaze na posao. Osigurane su sve potrebne mjere oko dovoza robe, vodi se dnevnik dolazaka, kao i pri dolasku vanjskih suradnika, npr. majstora, servisera.

Beskontaktno plaćanje je praksa, a check in i check out su maksimalno skraćeni.

U slučaju da se gost zarazi, osiguran je dio hotela i izoliran, s kontroliranim pristupom osoblju do dolaska epidemiologa.

Također, smjene se rade u timovima, upravo kako bi uvijek isti ljudi radili zajedno.

Što se tiče hrane i švedskog stola, on je formiran tako da svu hranu sad dijele kuhari te su također zaštićeni pregradama od pleksiglasa kako ne bi došlo do kontaminacije gostiju.

Svi zaposlenici hotela, uključujući kuhinju, moraju nositi rukavice, dok u kuhinji svakih par minuta moraju dezinficirati ruke.

Kako funkcionira wellness: Gostima mjere temperaturu, obavezna rezervacija

Rad wellnessa reguliran je tako da se pri ulasku gostima mjeri temperatura, potrebno je naručiti se kako istovremeno ne bi bilo u prostorijama više ljudi od dopuštenog. Na recepciji wellnessa također je postavljena pregrada od pleksiglasa, dok gosti sami mogu birati žele li tretmane s rukavicama ili bez njih.

Parne saune nisu u funkciji zbog pandemije, ležaljke su na razmaku od 1,5 metara i dezinficiraju se nakon svake uporabe, kao i stolovi po ugostiteljskim objektima hotela.

Rikić navodi kako se gosti u njihovim hotelima osjećaju sigurno, što su im pokazali i prilikom anketiranja te poziva sve da dođu i sami se uvjere, a osim sigurnosti i čistoće objekta, gosti uživaju u još nekoliko stvari kao što su vrhunska gastro ponuda, kristalno more, čiste plaže i lijepe šetnice.

"Bluesun je inače poznat po gastro priči i čistoći, a uz sve to, napravili smo dodatan napor u vrijeme kad smo bili zatvoreni. Cijeli tim je radio na uputama i svakodnevno smo se pripremali za otvaranje, da se i naši gosti i zaposlenici osjećaju sigurno. Jako puno naših gostiju nam sad komentira koliko dobro odrađujemo sve i koliko se osjećaju sigurno. Prvo smo mislili da će se gosti žaliti jer naši zaposlenici nose maske, no povratne informacije su odlične. Gosti su jako zadovoljni i osjećaju se sigurno. Uz sve to, svi naši hoteli su smješteni uz prekrasne plaže, imamo čisto more i to nam je velika prednost", rekao je Rikić.

Istarska obitelj Fernetich gostima nudi voće i povrće koje sami uzgajaju, imaju svoja maslinova ulja

Tulio Fernetich, koji je obiteljsko imanje u istarskom mjestu Brtonigla pretvorio u luksuzan Heritage Hotel San Rocco, smatra da mali boutique hoteli imaju veliku prednost tijekom pandemije jer omogućuju veću socijalnu distancu. Govoreći o svom hotelu, navodi kako on ne pruža gostima samo smještaj već cjelokupan doživljaj.

Obitelj Fernetich bavi se i maslinarstvom te proizvode nagrađivana ekstra djevičanska maslinova ulja, koja njegovi gosti rado degustiraju u velikom vrtu ispred hotela.

Uz to, sami uzgajaju povrće i voće, a ekološka proizvodnja, navodi, dodatno mami goste jer znaju da je sve domaće i ukusno.

"S obzirom na epidemiološku situaciju, sigurnost nam je na prvom mjestu. Teško je u objektima s 500 ljudi paziti da sve bude kako treba, ali, evo, kod nas je sve personaliziramo. Stolovi su jedan od drugog udaljeni 5 metara, imamo skoro hektar zemlje za svega 30-ak gostiju. Sobe se tretiraju dezinficirajućim sredstvima nakon svake smjene, svi naši zaposlenici nose maske", kazao je Fernetich za Index.

Veliku prednost u ovoj situaciji vidi u ruralnim istarskim mjestima kao što je Brtonigla.

"Gostima pružamo cijeli doživljaj"

"Ovdje nema gužve i gosti su daleko sigurniji nego u svojim velikim gradovima gdje stanuju. Svugdje oko nas se prostire predivna priroda, sve je otvoreno i to je idealna situacija da se ljudi iz grada ovdje dođu odmoriti, opustiti, ne moraju razmišljati o socijalnoj distanci jer su kod nas ionako udaljeni od svih. Naši gosti nam upravo to i kažu, da se, kad su kod nas, osjećaju sigurno", rekao je Fernetich.

Njihov je restoran također jedno od top odredišta u Istri pa im tako 50 posto gostiju dolazi na smještaj, a ostalih 50 posto u restoran.

"Mi smo jedan od top restorana i gastro odredišta u zemlji, ljudi ovdje dolaze i radi gastronomije. Mi maksimalno primamo 30 ljudi na večeru jer ako pričamo o visokoj gastronomiji, onda ni ne možemo pripremiti više jela. Imamo degustacijski menu, specijalizirane konobare koji su ujedno i nagrađeni sommelieri koji savjetuju gostima koje se vino sljubljuje uz koje jelo. Isto tako, naši gosti imaju priliku naučiti i o visokoj kvaliteti namirnica. U dobroj mjeri i voće i povrće uzgajamo sami. Sve više se bavimo i maslinarstvom, imamo 4 vrste maslinovih ulja koja su i osvojila nagrade. Uglavnom gostima pružamo kompletan doživljaj u našem velikom parku", kazao je Fernetich.

Vlasnik poznatih splitskih restorana: Ovakvu ljepotu nadomak centra Europe turisti neće doživjeti nigdje

Razgovarali smo i sa splitskim ugostiteljem Stipom Jeličićem, vlasnikom restorana Adriatic Grašo i Posejdon, pizzerije Skipper te poznate kavane Bajamonti. Ispričao nam je da su se cijelo vrijeme, dok su bili zatvoreni, pripremali za ovu, vrlo izazovnu sezonu s obzirom na okolnosti.

Njegovi zaposlenici maske nose neprestano, i u ono vrijeme kad još nisu postale obavezne. Svi zajedno se strogo drže mjera te nastoje, kaže, da sve bude besprijekorno.

"Gosti imaju dosta razloga da se osjećaju sigurno na Jadranu i kod nas. U korist nam ide i velik broj apartmana u Splitu, pogotovo za one koji se žele distancirati. Velika je prednost jer gosti kod nas imaju veliki izbor smještaja, od hotela koji su poduzeli odlične epidemiološke mjere pa do apartmana i brodova. Ove godine je veliki interes za charterima jer se obitelj može izolirati na brodu i uživati u predivnom arhipelagu", kazao je Jeličić za Index.

Navodi kako su to sve razlozi da turisti dođu i osjećaju se sigurno.

"Mi vlasnici poštujemo sve odluke struke, pazimo i evidentiramo sve koji dolaze na veće skupove. Hrvatska dobro prati trendove i gosti imaju puno razloga da dođu ovamo. Ja sam proputovao dosta svijeta, no ovakvu ljepotu nadomak centra Europe turisti neće doživjeti nigdje. Što se nautičkog turizma tiče, cijene su dosta povoljne, a tu je i nezaboravna gastro ponuda. Mi smo osmislili menije da prezentiramo stranim turistima ono što Hrvati jedu kod kuće, da im dočaramo kako živimo. To je isto jedan od razloga zašto trebaju doći ovdje", kazao nam je Jeličić.

Obitelj iz Nizozemske provela dva tjedna u Hrvatskoj

A što turisti misle o našoj zemlji, otkrio nam je jedan od njih - John Palumbo koji s obitelji živi u Amsterdamu. Njegova četveročlana obitelj iz Nizozemske u Hrvatskoj je provela prva dva tjedna srpnja. Ovo im je drugi put da su našu zemlju odabrali za godišnji odmor, a vratili su se jer im je lani bilo prekrasno u Dubrovniku.

Razgovarali smo s Johnom Palumbom koji nam je ispričao kako su ove godine ljetovali u Istri i na Kvarneru pa su tako tjedan dana proveli u Puli, usput obilazeći ostatak Istre, dok su drugi tjedan boravili u Opatiji te potom otišli i na Krk.

Za Hrvatsku John kaže da pruža sve ono što turistu treba, pogotovo njima koji žive u sjevernoj Europi.

"Bilo nam je odlično i svima bih preporučio da dođu u vašu zemlju. Mi smo se odlučili vratiti u Hrvatsku jer nam je bilo jako lijepo prošle godine kad smo ljetovali u Dubrovniku. Hrvatska nudi sve što treba turistima koji žive na sjeveru. Veselili smo se suncu, mediteranskoj kuhinji i opuštanju i Hrvatska nam je upravo pružila sve to što smo željeli", istaknuo je Palumbo u razgovoru za Index.

Navodi kako su obišli puno toga te se proveli izvrsno.

"U Hrvatsku ćemo se sigurno opet vratiti"

"Osim Pule, posjetili smo i Rovinj, išli smo u Dinopark u Funtani, djeca su tamo posebno uživala, bilo nam je jako zabavno. Kasnije, kad smo otišli u Opatiju i tamo proveli drugi tjedan godišnjeg, onda smo ujedno otišli i na otok Krk, a kupali smo se i na lijepoj plaži u Brseču, iza Mošćeničke Drage. Isto tako, moram reći da nas je lani Dubrovnik baš jako oduševio", rekao nam je Palumbo.

A osim što su imali odlično iskustvo od prošle godine, imali su, kaže, i još jedan razlog za posjet Hrvatskoj.

"Došli smo u Hrvatsku jer je bila jedna od rijetkih zemalja koja je bila otvorena za nas turiste. U zadnji tren smo se odlučili za ljetovanje pa smo doslovno u last minuteu bukirali put. Odluka je dodatno pala i zbog našeg izvrsnog iskustva prošle godine. U Hrvatsku ćemo se sigurno opet vratiti", rekao nam je Palumbo, navodeći kako su imali i sreće jer su se vratili taman prije nego što je nizozemska vlada za Hrvatsku izdala preporuke da se po povratu iz nje ide u 14-dnevnu karantenu.

"Dosta nas je iznenadilo koliko su ljudi disciplinirani i nose maske"

Pitali smo ga i jesu li se osjećali sigurno u Hrvatskoj.

"Da. Dosta nas je iznenadilo koliko su ljudi disciplinirani - nose maske u supermarketima itd. No, što je danas sigurno? Većina ljudi koja ima virus ni ne zna da ga ima. Posvuda postoje rizici i to smo znali i nismo željeli izgubiti priliku otići na odmor zbog sitnih rizika. Ono što nam je bilo važnije je to što smo mogli uživati ​​u određenoj kvaliteti života, kao što je odlazak u restoran i da normalno jedemo. I da, namjerno smo odlučili ići autom iz Amsterdama jer nismo htjeli preuzimati nepotreban rizik leta avionom i boravkom u zračnim lukama. Ovako smo uživali u vožnji iako je na slovenskoj granici došlo do kašnjenja s ulaskom u Hrvatsku, ali to nam nije predstavljao veliki problem", zaključuje Palumbo.

Kako bi se turistima dodatno olakšao dolazak na otoke, Croatia Airlines, nacionalni avioprijevoznik, i Jadrolinija, vodeći putnički brodar u Hrvatskoj, udružili su snage i zajedno će razvijati platformu preko koje će se putnicima u budućnosti nuditi intermodalna prometna usluga, odnosno kombinacija zračnoga i pomorskog prijevoza, i to za putovanja iz europskih zračnih luka do hrvatskih otočkih odredišta.

Tako se dodatno u Hrvatskoj unaprjeđuje turistička ponuda jer će se na jednostavan i efikasan način Hrvatsku učiniti još dostupnijom, a njezine destinacije pristupačnijima.
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.