ZAGREBAČKI holding demantirao je u petak poslijepodne tvrdnje kako nabavlja 312 automobila u vrijednosti 16,6 milijuna kuna plus PDV, među kojima i luksuzne automobile, jer je "u tijeku tek postupak savjetovanja za pripremu nabave i informiranje", a sklapanje okvirnoga sporazuma nije obvezujuće.
Iz Holdinga su u priopćenju naveli kako će cijenu vozila po danu odrediti postupak nadmetanja koji tek treba uslijediti, a u kojem će se odabrati ekonomski najpovoljnija ponuda.
"U tijeku je tek postupak prethodnoga savjetovanja kojega provodi Središnje tijelo sukladno Zakonu o javnoj nabavi, radi pripreme nabave i informiranja gospodarskih subjekata o planovima i zahtjevima glede nabave", poručuju iz Holdinga.
Obrazložili su kako se putem Ureda za javnu nabavu Grada Zagreba provodi otvoreni postupak javne nabave velike vrijednosti s namjerom sklapanja okvirnoga sporazuma za razdoblje od dvije godine s tri gospodarska subjekta koji ne obvezuje na sklapanje ugovora za 266 vozila procijenjene vrijednosti 16.681.000 kuna.
Holding dodaje kako je novi postupak nabave pokrenut jer je stari istekao u 2019., a predviđeni broj dana najma po vozilu je 730. Pojašnjavaju da Holding i ovisna društva nemaju vozni park s vlastitim vozilima, nego su prethodnih godina koristili vozila putem leasinga, no zbog smanjenja troškova od 2017. iznajmljuju aute.
"Budući se radi o postupku sklapanja okvirnoga sporazuma koji nije obvezujući naručitelj je naveo različite vrste i klase vozila: vozila niže klase, donje srednje klase, kombi vozila, dostavna vozila, vozila više srednje klase", stoji u priopćenju.
HSLS: Preispitajte odluku o nabavi u vremenu posljedica potresa i pada gospodarskih aktivnosti
Zagrebački HSLS pozvao je gradonačelnika Milan Bandića i upravu Zagrebačkog holdinga da ponovno ispitaju odluku o nabavi u vremenu kad su grad i njegovi stanovnici suočeni s posljedicama potresa i pada gospodarskih aktivnosti.
Ističući da je grad pod izvanrednom situacijom zbog potresa, a gradsko gospodarstvo suočeno s padom gospodarskih aktivnosti kao i, posljedično, sve većim problemima u vezi s punjenjem gradskog proračuna, neprimjerenom su ocijenili namjeru Holdinga o nabavi 312 osobnih automobila.
Nedopustivim ocjenjuju i da Gradsko stambeno-komunalno gospodarstvo (GSKG) dopušta nabavu premda je ono glavni upravitelj zgrada koje su stradale u potresu, a u pogledu kojih se ispostavilo da nisu bile ni osigurane niti su se propisno (protupotresno) održavale.
Nabavu luksuznih automobila gornje klase snage od 160 KW, i to u klasi automobila Audija A6, Mercedesa E klase i BMW-a serije 5, o trošku njegovih korisnika odnosno građana, HSLS ocjenjuje suvišnom.
"Pozivamo upravu Holdinga i gradonačelnika da ponovno ispitaju odluku o nabavi novih automobila, a ta bi odluka trebala biti primjerenija trenutku u kojem se nalazi Grad Zagreb i njegovi stanovnici, pri čemu se razlika sredstava treba u najvećoj mogućoj mjeri preusmjeriti financiranju ublažavanja i otklanjanja posljedica potresa", poručuju u otvorenom pismu iz HSLS-a.