Doznajemo financijske detalje o projektu kojim se hvali Zadravec

Foto: FAH

DIJANA Zadravec, smijenjena predstojnica Kliničkog zavoda za dijagnostičku i intervencijsku radiologiju KBC-a Sestre milosrdnice, tjednima u javnosti ističe kako je zahvaljujući njenoj inicijativi Radiologija KBC-a Sestre milosrdnice nositelj prestižnog EU projekta vrijednog 32.5 milijuna kuna, u sklopu kojeg je bolnica trebala dobiti i novi MR uređaj, što je važno za pacijente budući da je poznato da se dugo čeka na magnetsku rezonancu (MR).

Međutim, kako doznajemo iz ravnateljstva KBC-a, još uvijek nije završen postupak javne nabave za MR iako je ona 17. prosinca 2019. potpisala Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava u vrijednosti od 32.559.724,50 kuna, a rok realizacije projekta je 36 mjeseci, odnosno do 17.12.2022. godine.

Novac joj se isplaćuje po dvije osnove

Istovremeno je Zadravec na ovom projektu dosad zaradila honorar od 219.776,70 kuna u bruto 2 iznosu, što u netu iznosi oko 102.500 kn, a novac joj se isplaćivao po dvije osnove - kao voditeljici tog projekta te kao članici stručnog projektnog tima.

Riječ je o projektu Optimizacija i poboljšanje učinkovitosti radiološke dijagnostike u sustavu zdravstva Republike Hrvatske, čiji je voditelj Dijana Zadravec, koja je, kako stoji u odgovoru ravnateljstva, vodila pripremu prijave i prijavu projekta te od potpisa Ugovora organizira i vodi sve projektne aktivnosti.

Pitali smo upravu bolnice koliko je novca dosad potrošeno iz navedenog projekta.

"Od ukupne vrijednosti Projekta do danas je ukupno utrošeno nešto više od 2.075.000,00 kuna, i to: u 2020. godini utrošeno je nešto više od 1.396.000,00 kuna od čega 376.000,00 kuna za troškove zaposlenih na projektu (plaće administratora), 890.000,00 kuna za honorare sudionika u Projektu (voditelj projekta i članovi projektnog tima), 125.000,00 kuna za oglašavanja projekta u tisku i nešto manje od 5.000,00 za uredski materijal, do kraja travnja 2021., utrošeno je gotovo 678.000,00 kuna, od čega 95.000,00 kuna za troškove zaposlenih na projektu, te 583.000,00 kuna za honorare sudionika u Projektu", stoji u odgovoru Uprave Vinogradske.

Kao voditeljici projekta u godini dana isplaćeno joj 187.894 kn

Zanimalo nas je koliko je točno Dijana Zadravec zaradila na ovom projektu.

"Od ukupno isplaćenih 2.075.000,00 kuna od kojih je na honorare sudionika u Projektu (voditelj projekta i članovi projektnog tima) u razdoblju od prosinca 2019. do travnja 2021. isplaćeno 1.473.000,00 kuna, voditeljici projekta Dijani Zadravec, do sada je temeljem obračunatih radnih sati isplaćeno ukupno 219.776,70 kuna, odnosno nešto manje od 187.894,20 kuna kao voditeljici projekta (obračunsko razdoblje od prosinca 2019. do studenog 2020.) i 31.882,50 kuna kao članu stručnog projektnog tima (obračunsko razdoblje od prosinca 2020. do veljače 2021.). Pri tome napominjemo da su navedeni bruto II iznosi isplata, dakle honorari sa svim pripadajućim porezima i doprinosima", stoji u odgovoru Uprave Vinogradske Indexu.

Na pitanje koji je posao odradila za dobiveni novac u odgovoru su naveli: "Sukladno sklopljenom Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt Optimizacija i poboljšanje učinkovitosti radiološke dijagnostike u sustavu zdravstva Republike Hrvatske – Radiološki edukacijski centar broj UP.02.2.1.05.0001, dužni isplatiti honorare sudionicima u projektu (voditeljica projekta i članovi projektnog tima) za izradu udžbenika i skripti potrebnih za provođenje edukacija. Naime, projektnom prijavom i sklopljenim Ugovorom o dodjeli bespovratnih sredstava ugovoreno je da će se tijekom prvih 24 mjeseca provedbe projekta izraditi edukacijski materijali (2 vrste skripti i 1 udžbenik) od strane zaposlenih na projektu i vanjskih stručnjaka koji trebaju biti tiskani u ukupno 1.312 primjeraka."

Znači, udžbenik i skripte morali bi biti gotovi do prosinca ove godine.

Dva glavna administratora na njenom projektu dala su otkaz

Pitali smo Upravu bolnice što je do danas poduzeto u okviru realizacije projekta.

"Provedeno je zapošljavanje 3 administratora projekta početkom 2020. Zatim zapošljavanje drugog glavnog administratora projekta nakon ljeta 2020. jer je prvi dao otkaz prije ljeta 2020. U tijeku je novi natječaj za zapošljavanje trećeg glavnog administratora projekta jer je drugi dao otkaz početkom tekuće godine s rokom odmah. Poništen je prvi postupak javne nabave usluge izrade dokumentacija o nabavama i provedbe postupaka javnih nabava i nabava (u nastavku teksta: Usluga nabave) odmah nakon sklapanja Ugovora (vrijednost postupka 420.000,00 kuna)", stoji u odgovoru ravnateljstva Vinogradske.

U odgovoru se ističe kako od prosinca 2019. do travnja 2020. nije poduzeto ništa u pogledu provođenja postupka, a zatim je, navodi se, trebalo gotovo 5 mjeseci da Služba nabave KBCSM-a u kolovozu 2020. dobije potpisane temeljne dokumente od voditeljice Projekta za provođenje drugog postupka (vrijednost 225.000,00 kuna) te je u listopadu 2020. isti poništen.

"U prosincu 2020. objavljen je treći postupak javne nabave Usluge nabave (vrijednosti 420.000,00 kuna) u kojem je 25.03.2021. izjavljena žalba na odluku o odabiru, te je trenutno u tijeku nastavak postupka nakon završetka žalbenog postupka. Jedina trajna vrijednost ovog Projekta za KBCSM, kao korisnika Projekta, je MR snage magnetskog polja 3 T (tesla) u vrijednosti 16.000.000,00 kuna. Imajući u vidu činjenicu da još uvijek nije završen postupak javne nabave Usluge nabave, bez kojeg se ne može provoditi niti jedan drugi postupak u Projektu, realno je za očekivati da bi MR mogao stići u KBCSM tek u drugoj polovini sljedeće godine", stoji u odgovoru ravnateljstva za Index.

Što ako se novac ne iskoristi za dobiveno do zadanog roka?

Ako sve projektne aktivnosti ne budu završene u ugovorenom razdoblju trajanja Projekta (do 17.12.2022.), korisnik, navodi se u odgovoru, može tražiti produženje ako dokaže da je savjesno i odgovorno provodio projektne aktivnosti, ali mu je potrebno dodatno (kraće) vrijeme za završetak preostalih aktivnosti.

"Hrvatski zavod za zapošljavanje, kao posredničko tijelo koje kontrolira provedbu Projekta, iz dostavljenih mu zahtjeva za nadoknadom sredstava moglo je već odavno zaključiti o (ne)opravdanim kašnjenjima Projekta, ali do danas po tom pitanju nije poduzeto ništa, osim što se i dalje odobravaju troškovi honorara sudionika u Projektu i troškovi rada administratora. Koji su konkretni rezultati rada sudionika u Projektu za koji su isplaćeni honorari nije nam poznato jer voditeljica Projekta o istom ne obavještava stručne službe u KBCSM-u ističući da je Projekt jedino njezina odgovornost. Isključivu vlastitu odgovornost obrazlaže činjenicom da je potpisnik projektnog Ugovora KBCSM – Referentni centar (s podacima KBCSM-a) i to isključivo stoga što Referentni centar nema pravnu osobnost, te kao takav ne može biti samostalnim nositeljem Ugovora. O činjenici je li u ovom Projektu sve korektno, profesionalno i moralno prijavljeno i realizirano odlučite sami na temelju svih prethodno navedenih činjenica", stoji u odgovoru ravnateljstva za Index.

Pri tome se napominje da su se sve naknade isplaćene do danas isplatile sukladno Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava sklopljenom temeljem predane projektne prijave.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.