U NJEMAČKOJ se javila zabrinutost zbog odluke Rusije da Europi smanji opskrbu plinom jer bi država mogla biti prisiljena ograničiti svoju proizvodnju. Premda su skladišta plina napunjena skoro do 90 posto, ratu se ne nazire kraj i zato je zabrinuta kompanija Volkswagen.
Volkswagen, najveći europski proizvođač automobila, rekao je da je opcija preseljenje proizvodnih kapaciteta za neke proizvođače komponenti u srednjoročnom razdoblju ako nestašice plina potraju i nakon ove zime.
Dobavljači u srednjoj i istočnoj Europi najviše se oslanjaju na ruski plin, dok VW ima velike tvornice u Njemačkoj, Češkoj i Slovačkoj, kao i pogone u južnoj Europi.
Preseljenje proizvodnje
"Usredotočeni smo na veću lokalizaciju, preseljenje proizvodnih kapaciteta ili tehničke alternative, slično onome što je već uobičajena praksa u kontekstu izazova povezanih s nedostatkom poluvodiča i drugim nedavnim poremećajima u opskrbnom lancu", rekao je Geng Wu, Volkswagenov šef nabave, piše Bloomberg.
"Jugozapadna Europa ili obalne zone sjeverne Europe, koje obje imaju bolji pristup morskim teretima ukapljenog prirodnog plina, mogle bi imati koristi od bilo kakve promjene proizvodnje", rekao je glasnogovornik Volkswagena telefonom.
Dobavljači koji bi se preselili u ta područja, gravitirali bi prema postojećim tvornicama automobila Volkswagen grupe u Portugalu, Španjolskoj i Belgiji.
Zabrinuti i drugi proizvođači automobila
Komentari Volkswagenov odražavaju zabrinutost drugih proizvođača automobila o sposobnosti njihovih dobavljača da nastave proizvoditi dijelove dok cijene energije rastu.
Mercedes-Benz priopćio je da radi na identificiranju dobavljača sa sjedištem u Njemačkoj koji bi bili izloženi riziku u scenariju racionalizacije plina te da s njima pregovara o premještanju proizvodnje na lokacije izvan Njemačke.
"Političari također moraju obuzdati trenutno nekontroliranu eksploziju cijena plina i struje", rekao je Thomas Steg, voditelj vanjskih odnosa Volkswagena. “U protivnom će posebno male i srednje energetski intenzivne tvrtke imati velike probleme u opskrbnom lancu i morat će smanjiti ili zaustaviti proizvodnju", kaže.
Michael Heinemann, šef Volkswagenove pogonske jedinice, kaže da je tvrtka identificirala potencijalne uštede na svojim europskim lokacijama kako bi smanjila potrošnju plina za "srednji dvoznamenkasti postotak", piše Bloomberg.