Prednji vagon nagibnog vlaka pretrpio je veliku štetu. Strugao je po u usjeku i s njim će sutra ići dosta teže. Radovi se nastavljaju u praskozorje. U šest sati. Do podneva se planira obaviti sav posao.
Kompozicija će se prebaciti u Zagreb, gdje će se odlučiti o sudbini vlaka. Najvjerojatnije će u staro željezo. Možda ostane nešto za rezervne dijelove.
Tragovi retardanta još vidljivi na pruzi
Pruga je osposobljena za brzine do 30 kilometara na sat, a za punu funkcionalnost bit će potrebno zamijeniti još dvjestotinjak pragova. Tragovi bjelkaste smjese, odnosno, retardanta TG-300, koji se zasada vodi kao glavni uzrok nesreće, još su vidljivi na pruzi, unatoč opsežnom čišćenju koje je proveo splitski Cian.
Osim nalaza vještačenja preparata kojim je špricana pruga, okolnosti koje su prethodile samoj nesreći pojasnit će i podaci koji će se idući tjedan "izvući" iz crne kutije.
Još uvijek, naime, postoji čitav niz dubioza oko funkcioniranja nagibnog vlaka. Sumnja se da je zakazala nagibna tehnika!
U zavoj u usjeku vlak smrti uletio sa 200 na sat?
Nagibni vlak mogao je po ravnini od nekoliko stotina metara proći i brzinom većom od 200 kilometara na sat, a lijevi zavoj u usjeku pruge, koji prethodi mjestu izlijetanja, mogao je navodno bez problema savladati i brzinom od 120 kilometara na sat. Po svemu sudeći, zavoj u usjeku vlak smrti prošao je daleko brže!
U HŽ-u kažu da su vlak, kao, uostalom i cijelu flotu nagibnih vlakova, servisirali u radionici Održavanja vučnih vozila u Zagrebu. Zamjena kotača obavlja se, pak, u centralnoj radionici Njemačkih željeznica. Rezervni dijelovi kupljeni su direktno od proizvođača putem HŽ Nabave HŽ Holdinga.
Robel, kojem su također otkazale kočnice na skliskim tračnicama, zadnji put je pregledan početkom srpnja i u potpunosti je bio ispravan, kažu u HŽ-u.