VIŠE od 21 tisuće ljudi potpisalo je do sada u Sloveniji peticiju za temeljite promjene u školskom i obrazovnom sistemu zbog toga što su učenici, ali i njihovi roditelji sadašnjim sustavom preopterećeni pa se predlaže smanjenje brojčanog ocjenjivanja i domaćih zadaća, ali i ukidanje nacionalnih provjera znanja i mature, s uvođenjem prijemnih ispita za upis u srednje škole i na fakultete.
"Školstvo zadnjih godina stagnira. Djeca su u školi preopterećena jer je gradiva i zadaća sve više, a slobodnog vremena premalo. Većinom za školu ne uče samo djeca nego cijela obitelj, a budući da ne vidimo potrebne promjene odlučili smo progovoriti, s nadom da zajedno možemo dovesti do promjene sustava", navedeno je u peticiji.
Traže smanjenje broja zadaća, ukidanje mature, uvođenje prijemnih ispita za srednju...
Potaknulo ju je prošlog mjeseca nacionalno Vijeće roditelja koje tvrdi da je o problematici i potrebnim promjenama razgovaralo s nastavnicima i ravnateljima škola koji se s njihovim zaključcima djelomice slažu.
Peticiju je do sada potpisala više od 21 tisuća ljudi. Očekuju da će je uzeti u obzir i ministarstvo školstva u pripremi za izradu nove nacionalne strategije obrazovanja koja se očekuje ove godine.
Peticija sadrži 13 prijedloga, među ostalim smanjenje nastavne građe, broja domaćih zadaća i testova, ukidanje nacionalne provjere znanja i mature, te uvođenje prijemnih ispita pred upis u srednju školu i na fakultete, više opisnog a manje brojčanog ocjenjivanja, redovno dodatno obrazovanje pedagoškog kadra, nagrađivanje učitelja koji dobro rade s učenicima i primjenjuju inovativne pristupe.
Bivši ministar smatra da su roditeljski prijedlozi preradikalni
Osim toga, peticijom se zahtijeva uvođenje načela nulte tolerancije prema psihičkom i fizičkom kažnjavanju ili nasilju u školi, ravnopravnost u tretmanu učenika s posebnim potrebama, smanjenje broja učenika u razredima i tako dalje.
Bivši ministar za školstvo i obrazovanje Slavko Gaber, za čijeg je mandata prije 15-ak godina provedena velika reforma obrazovanja s uvođenjem devetogodišnje osnovne škole i nacionalne mature u srednjoškolskom obrazovanju, izjavio je nedavno prilikom rasprave o nacionalnoj strategiji obrazovanja da mu se prijedlozi roditelja čine preradikalnim i da je najgore uvoditi ad-hoc promjene bez da se o njima dobro razmisli, osobito kad je riječ idejama da treba ukinuti maturalne ispite ili ponovo uvesti prijemne ispite.