VIKTOR MAROHNIĆ danas se u kratkom komentaru za Index prisjetio svojih početaka.
Želio je osnovati tvrtku koja će biti jednako dobra poput startupa iz Silicijske doline o kojima je nekad samo mogao čitati. I 2005. godine to je i učinio. Osnovao je tvrtku s ciljem da stvori radna mjesta koja bi bila uzbudljiva mladim i ambicioznim inženjerima.
"U početku sam bio sretan kad sam mogao platiti račune i nisam tražio puno više, ali prije nego što sam uopće imao priliku predahnuti, započelo je putovanje koje je teško riječima opisati", govori Viktor, koji i zahvaljuje brojnim kolegama.
"Više od 500 ljudi radilo je u Fiveu tijekom godina, od kojih je svaki bio vrlo poseban i svaki od njih pridonio je uspjehu Fivea. Malo po malo pretvorili smo tvrtku u impresivnu agenciju s 220 zaposlenika, koja osvaja projekte i klijente na najkonkurentnijim svjetskim tržištima", opisuje Viktor.
"Sve ovo i dalje mi djeluje nestvarno jer sam prije samo godinu dana mislio da ću do kraja života ostati u ovoj kompaniji, ali nakon puno razmišljanja, raspravljanja i vaganja različitih opcija, postalo je jasno da je ova odluka puno razumnija i mnogo bolja za svakoga", poručuje.
Za kraj kaže da su u Endavi pronašli partnera koji će im omogućiti još brže postizanje ciljeva.
Velika svjetska grupacija preuzela hrvatski Five za 250 milijuna kuna
Podsjetimo, Viktor Marohnić i Luka Abrus, osnivači digitalne agencije Five, u ekskluzivnom intervjuu za Netokraciju otkrili su da je njihovu agenciju akvizirala Endava, tvrtka za razvoj softvera s javnošću i jedna od najvećih razvojnih grupacija na svijetu.
"Pa iskreno, prvo nas je uhvatila panika", rekao je Marohnić, suosnivač Fivea, nekad poznatog kao Pet minuta.
Endava će akvizirati Five za 250 milijuna kuna, što uključuje keš i dio u dionicama te tvrtke koja je već na burzi u New Yorku i vrijedi skoro pet milijardi dolara.
Ni Marohnić ni Abrus nisu htjeli otkriti hoće li odmah iskeširati svoje dionice, ali su tom akvizicijom osigurali više od 10 do 12 puta veću akvizicijsku cijenu od EBITDA-e tvrtke. Za razliku od tvrtki koje razvijaju proizvode, agencije se tipično akviziraju za multiplu od 6-7.
"Zadovoljstvo mi je poželjeti dobrodošlicu tvrtki Five u našu obitelj. Oni su prekrasan tim koji će svojim vještinama unaprijediti naš posao, posebno u području strategije, dizajna i rasta za digitalne proizvode. Također, njihova reputacija vodeće njujorške agencije s hrvatskim adresama u potpunosti je usklađena s našim poslovnim modelom i jačanjem naše kompanije u Jadranskoj regiji", rekao je čelni čovjek Endave John Cotterell.
"Oduševljeni smo što smo se pridružili Endavi. Bio dio njihove platforme otvara još više mogućnosti za naše klijente", komentirao je Marohnić, stoji u priopćenju Fivea.