U cijeloj prošloj godini uvezeno je 63.500 rabljenih osobnih vozila, a u samo prvih pet mjeseci ove godine nešto više od 42.000. Drugim riječima, samo je u prvom dijelu ove godine uvezeno gotovo 70 posto vozila kao u cijeloj prošloj. Porez koji morate platiti veći je u slučaju uvoza iz trećih zemalja, dok za uvoz, preciznije unos automobila iz zemalja Europske unije, uvozna davanja, pa ni PDV, ne trebate platiti.
Glavni urednik Auto, motor i sport magazina Kristijan Tićak bio je gost Direkta. Prvo je pitanje usporedba rabljenih i novih automobila. "Riječ je o potpuno različita dva automobila. U suštini izgleda to potpuno isto ali i kupci i načini financiranja nisu isti i odabiru se potpuno različite metode da bi se došlo do auta", kaže.
Dostava automobila se normalizira
Dostava automobila se normalizira. Lani se za novi automobil čekalo i po godinu dana. "Reći ćemo da kotačići, zupčanici polako sjedaju na svoje mjesto i taj proces polako ide u normalizaciju. Od jeseni bi trebalo sve biti poprilično normalno kao i prije pandemije", kaže.
"Cijene su kao i sve ostalo, porasle. U nekakvim usporedbama istih automobila prije pandemije i poslije pandemije, razlika je u luksuznoj klasi, malo skupljim automobilima i po sto tisuća kuna.
Ako jedan telefon plaćamo tisuću i pol do dvije tisuće eura, da ćemo automobil kupovati za 10 do 15 tisuća eura, nećemo. Sami proizvođači kažu da je vrijeme jeftine osobne mobilnosti iza nas", kaže.
Koliko košta solidan auto za obitelj
"Imate li procjenu, prosječna četveročlana obitelj, dobar pouzdan, može i za putovanje?", upitan je. "Rekao bih da ispod 20 tisuća eura ne ide apsolutno ništa u tom pogledu. Za solidan izbor između 30 do 35 tisuća eura", kaže.
"Savjetovao bih da manje, prilikom kupnje se kupci vode emocijama, više razumom. Treba raščistiti prvo sam sa sobom za što će se automobil koristiti u kakvim uvjetima, sukladno tome prilagoditi svoju kupnju", dodaje.
"Imamo apsurdnu situaciju da neki kupci koji su automobil kupili prije tri, četiri godine, kada su ga sada nedavno prodavali su dobili više novca. To je anomalija koju je ovo poskupljenje i potražnja uzrokovali.
Teško je prognozirati u kojem će smjeru situacija ići, činjenica je da automobili neće biti jednostavniji u budućnosti, postojat će sve kompliciraniji, tehnički složeniji. To će uvjetovati veću cijenu tih automobila", kaže.
Rabljeni ili novi?
Upitan je što savjetuje, rabljeni ili novi auto.
"Ovisno o prilikama i načinu kupnje, ali najbolje je, po mom mišljenju kupiti novi automobil. Ima dosta manipulacija s kilometrima, nije sigurna kupnja nikada, koliko god mi njega provjeravali odvozili kod različitih majstora, nikada ne možemo biti 100 posto sigurni da je to to", kaže.
Što će se događati s automobilima na struju?
"Već sada se cijene električnih automobila se polako počinju približavati konvencionalnim automobilima, ali to nije zasluga snižavanje cijene električnih automobila, nego porast konvencionalnih.
To je već zaživjelo u određenoj mjeri nije masovno, Europa je postavila oštre zakonske okvire. Čini mi se da u posljednje vrijeme čini mi se da neki novi vjetrovi pušu, spominju se i sintetička goriva i druge metode da se dođe do CO2 neutralnosti", kaže. To će biti, dodaje, za tri-četiri godine.