VIŠEGODIŠNJA sapunica oko reguliranja djelovanja Ubera u Hrvatskoj okončana je novim Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu. Taj zakon je, podsjetimo, izglasan prije mjesec dana sa 102 glasa za, deset protiv i jednim suzdržanim.
Novim se zakonom uz ostalo regulira i pitanje Ubera koji se izjednačava s taksijem. Drugim riječima, Uberovi partneri-vozači sada postaju taksisti, a to će donijeti neke pogodnosti u prometu, kao što je korištenje žutih traka. To bi pak trebalo ubrzati putovanje kroz grad Uberom.
Uber je imao oko mjesec dana da se uskladi s novim zakonom, a on na snagu stupa danas. Tako će od danas sva vozila Uberovih partnera-vozača morati imati oznaku "TAXI" na krovu i s bočne strane. Iz Ubera su o ovim promjenama obavijestili svoje korisnike.
"U zadnjih nekoliko tjedana Uberovi partneri-vozači prolazili su kroz proces usklađivanja s novim Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu. Kako bismo te pravovremeno informirali te kako ne bi bilo iznenađenja prilikom tvoje sljedeće vožnje, želimo ti dati do znanja koje pozitivne promjene možeš očekivati već od sutra.
Stupanjem na snagu novog Zakona i pripadajućih Pravilnika, Uber i dalje ostaje aplikacija koja će ti na jednostavan i najpovoljniji način omogućiti kretanje gradom, ali vozila Uberovih partnera-vozača (samostalnih tvrtki i obrta) službeno postaju taksi vozila. To znači da od sutra, svako vozilo koje vozi putem Uber aplikacije u Hrvatskoj mora biti označeno taksi oznakama - oznakom na krovu i bočnim oznakama s natpisom “Taxi”. Isto tako, Uberovi partneri-vozači od sada će smjeti koristiti brze (žute) trake, čime će kretanje gradom u Uberu biti još brže. Također, ono što je bitno za tebe, a utječe na povećanje kvalitete i sigurnosti, vozila će biti do maksimalno 7 godina starosti.
Također, ovim putem želimo te zamoliti i za malo strpljenja, s obzirom na to da je u sljedećih nekoliko tjedana moguće očekivati nešto duže čekanje na vozilo nego do sada. Radimo na tome da se prosječno vrijeme čekanja što prije vrati na standardnu razinu od svega nekoliko minuta", stoji u priopćenju Ubera.
Sve promjene zapravo bi se mogle sažeti u nekoliko najvažnijih stvari. Kao što je napisano, sva Uberova vozila od sada će trebati imati oznaku taksija. Korištenjem žutih traka putovanje bi se za prosječnog korisnika trebalo skratiti, no iz Ubera upozoravaju na moguća dulja čekanja za vožnju. Ostaje vidjeti kako će se starost vozila odraziti na ponudu, odnosno hoće li na cestama od danas biti manje Uberovih vozila s obzirom na to da sva vjerojatno neće moći zadovoljiti ovaj kriterij.
Hoće li rasti cijene?
Još je nejasno hoće li nove promjene utjecati na cijene. Naime, prema dosadašnjoj Uberovoj praksi, manji broj vozila značit će veću potražnju, a to bi moglo značiti i veće cijene.
Iz Ubera su prije nekoliko tjedana za Index kazali kako će svojim partnerima vozačima olakšati dolazak do novih automobila.
"Kako bismo našim partnerima maksimalno olakšali proces prilagodbe i omogućili da što brže i jednostavnije prođu kroz navedeni proces, organizirali smo otvaranje centra za individualne konzultacije.
U centru će se partnerima vozačima osigurati usluge javnog bilježnika koji će im pomoći pri registriranju postojećih tvrtki i obrta ili pri osnivanju novih, posebne ponude otvaranja poslovnog paketa usluga u partner banci, posebne ponude za mobilni uređaj i tarifu od partnera te posebne ponude za najam vozila od rent-a-car tvrtki", rekli su u Uberu za Index.
Podsjetimo, Uber je prije dvadesetak dana pvoećao cijene svojih usluga u Zagrebu, Splitu, Dubrovniku, Rijeci, Zadru i Šibeniku, što je i objavljeno na njihovoj internetskoj stranici.
"Približavanjem još jedne turističke sezone tijekom koje će Hrvatsku posjetiti milijuni stranih turista i gotovo tri godine nakon ulaska na hrvatsko tržište, tradicionalno se pripremamo za usklađivanje cijena u svim obalnim gradovima te od ove godine i u Zagrebu", piše u uvodu njihova priopćenja od tada.
Nova cijena za uberX u Zagrebu, koje su objavljene 10. svibnja, računaju se na sljedeći način: 6 kuna za start, 3,60 kuna za svaki prijeđeni kilomentar i 60 lipa za svaku proteklu minutu.