Svi Mačekovi poslovi (3): Nakon osnivanja MPR-a odmah respektabilni klijenti

OSIM Massola, Ratko Maček odlično posluje i sa svojom tvrtkom MPR Strateško komuniciranje koju je nedvojbeno osnovao s Miroslavom Kovačićem, a koji se pak vezuje uz poslove s Ministarstvom vanjskih poslova. Naime, agencija koja danas godišnje ima prihoda u visini od gotovo deset milijuna kuna osnovana je prije samo dvije godine. Točnije, osnovana je 22. siječnja 2008. godine s minimalnim kapitalom od 20 tisuća kuna. Ima svega tri zaposlena, ali zato je njihova lista klijenata popunjena i više nego respektabilnim klijentima.

> Svi Mačekovi poslovi (1): U recesijskoj godini rekordna zarada

> Svi Mačekovi poslovi (2): Medijima dao više od milijun kuna pa im postao nezanimljiv

> Reagiranje tvrtke Massol: Maček izravno ni neizravno nije povezan s našom tvrtkom

Maček je u razgovoru za Index potvrdio vlasništvo nad MPR-om, kao i to da je osnovao još dvije PR tvrtke koje izvrsno posluju.

Respektabilni klijenti odmah nakon otvaranja agencije

Kada je o klijentima riječ, barem onima koji su do sada izašli u medije, krenimo s Hidroelektra industrogradnjom koja im je odmah u prvoj godini isplatila oko 1,2 milijuna kuna. Riječ je o onoj istoj tvrtki za koju se ispostavilo da je darivala automobile HAC-u. Naravno, na listi MPR-a našle su se i omiljene tvrtke Ive Sanadera, kao što je Podravka, koja je usluge MPR-a navodno plaćala više od 400 tisuća kuna, te Pliva s gotovo pola milijuna kuna.

Među platišama Mačekove tvrtke nalazi se i Badel te TDR, a posebno je zanimljivo ime klijenta Stipe Matića koji se sa svojim M-sanom i King ICT-om obogatio na poslovima s državom. Sve je te klijente nova i tek oformljena tvrtka dobila odmah nakon osnivanja.

Jesu li se iza ugovora o PR-u i marketingu krile i lobističke usluge u Vladi, s obzirom na Mačekovu prisnost s Ivom Sanaderom, a danas s premijerkom Jadrankom Kosor, nije nam poznato, no Maček uporno govori kako ne uživa nikakvu blagonaklonost medija.

No, znankovito je kako se Mačeka glasno spominje i u poslovima gdje nema njegova potpisa, no kaže se kako je njegov utjecaj navodno bio presudan. Tako ga se povezuje s promotivnom kampanjom dopunskog osiguranja za 2008. godinu, koja je bila vrijedna 3,4 milijuna kuna.

Maček u vreći HZZO-a

O Mačekovom utjecaju u Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje nisu nam htjeli odgovoriti, no kažu kako nisu poslovali s Mačekovim tvrtkama. 

"Obavještavamo Vas da nikada nismo poslovali s agencijom koju navodite", glasi odgovor iz HZZO-a, no nisu nam objasnili gdje je i kako završilo 3,4 milijuna kuna te tko je raspoređivao taj novac. Prema ugovorima koje posjedujemo, HZZO je platio čak 1,4 milijuna kuna za emitiranje radioporuka i TV spotova, dok je za kolor oglase u tisku i na webu HZZO platio 2,4 milijuna kuna!

Mačekov utjecaj spominje se i slučaju sumnjivih plasmana Ministarstva poljoprivrede, kada je dogovoren posao vrijedan 600 tisuća kuna za promidžbeno-informativnu kampanju projekta pod nazivom "Naša zemlja" na radijskim postajama.

Ministarstvo poljoprivrede zaustavilo uplatu tešku 600 tisuća kuna

U Ministarstvu poljoprivrede bili su iznenađeni našim interesom te su nas čak pitali da im pomognemo, odnosno da im kažemo informaciju kada je taj ugovor potpisan! Nakon što smo im rekli da je potpisan u siječnju prošle godine, točnije 30. siječnja, glasnogovornik Ministarstva Mladen Pavić sjetio se tog ugovora. Naime, poslao nam je odluku o poništenju nabave na kojoj stoji datum 20. veljače prošle godine.

Tko je stornirao dogovor te koja je bila eventualna Mačekova uloga u tome, nije nam poznato, no znakovito je da je netko uspio zaustaviti taj medijski posao.

Kada smo ga upitali je li njegova riječ utjecajna pri dobivanju medijskih poslova od strane države, Maček je bio rezolutan.

"To su teška podmetanja", rekao je Maček na kraju.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.