Šef Lučke uprave Rijeka: Povijesni iskorak. Prestižemo Kopar

Screenshot: HRT/HTV

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa poručio je tijekom gostovanja u HRT-ovoj emisiji "Studio 4" da otvaranje kontejnerskog terminala Rijeka Gateway predstavlja povijesni trenutak za hrvatsko pomorstvo i gospodarstvo. Terminal vrijedan 380 milijuna eura započeo je s radom u rujnu, a njegov puni kapacitet očekuje se početkom iduće godine.

"Još se sve uhodava, ali pravi početak rada terminala očekujemo od 1. siječnja sljedeće godine. Dan kada su u Riječkoj luci istodobno bile dvije matice, jedan brod na Zagrebačkoj obali, a drugi na Brajdici, povijesni je trenutak", naveo je Vukorepa.

"Terminal je tehnološki među najboljima u Europi, uz bok Rotterdamu. No najveća vrijednost nije samo u investiciji, već u znanju koje dolazi s njom", dodao je.

"Investicija je čak veća od očekivane"

Službenom otvorenju terminala nazočio je državni vrh i predstavnici najvećih svjetskih brodarskih kompanija, među njima čelnici Maersk Shippinga i APM-a. "U tom trenutku u svijetu nije postojao veći događaj iz područja kontejnerskog prometa. To je ostvarenje svih mojih profesionalnih snova i veliko priznanje za Rijeku", ustvrdio je Vukorepa.

Ukupne investicije u infrastrukturu, uključujući intermodalni terminal, cestu D403 i prvu fazu interne ceste, iznose oko 600 milijuna eura. Vukorepa je napomenuo da su ulaganja transformirala grad i riječki prometni pravac.

"Sjećam se kad sam prije sedam godina najavljivao ove milijune, mnogi su sumnjali. Danas je to stvarnost. Investicija je čak i veća od očekivane", kazao je. Zbog terminala je otvoreno više od 300 radnih mjesta. Dodatno, upravljanje dizalicama sada se obavlja daljinski, što smanjuje rizik i povećava sigurnost rada.

"Prošli tjedan dogodila se akvizicija u industrijskoj zoni Kukuljanovo. Jedna velika tvrtka s Dalekog istoka odlučila je otvoriti logistički centar upravo u Rijeci. To će promijeniti ne samo vizuru grada, nego i sliku cijelog prometnog pravca Hrvatske", naglasio je Vukorepa.

"Koncesionar će izgraditi dodatnih 280 metara obale"

Najavio je da razvoj kontejnerskog terminala Rijeka Gateway ne staje s nedavnim otvaranjem, već da će u idućem desetljeću projekt biti dodatno proširen. Tvrdi da se koncesionar ugovorom obvezao na produženje obale i povećanje kapaciteta, što će Rijeci omogućiti da pretekne Luku Kopar i postane vodeće logističko središte Jadrana.

"Sadašnji kapacitet iznosi 650.000 kontejnerskih jedinica, odnosno oko 6,5 milijuna tona tereta, što je gotovo polovica sadašnjeg prometa cijele riječke luke. Prema ugovoru, koncesionar će u idućih deset godina izgraditi dodatnih 280 metara obale, no to će učiniti i ranije jer im je to u interesu", naveo je.

"Po završetku proširenja promet bi trebao dosegnuti 1,1 milijun kontejnera, odnosno oko 11 milijuna tona tereta godišnje. Time Rijeka prelazi Luku Kopar, što je povijesni iskorak za hrvatski prometni pravac", nastavio je.

"AGCT snažno ide u nove investicije"

Napomenuo je da se paralelno razvija i stariji kontejnerski terminal AGCT - Jadranska vrata, kojim upravlja filipinska kompanija ICTSI.

"Kao tadašnji predsjednik Uprave Luke Rijeka DD potpisao sam ugovor o partnerstvu između ICTSI-a i Luke Rijeka još 2011. godine. U međuvremenu smo proveli važnu investiciju, produbljenje obale s 11 na 16,5 metara, čime smo pokazali da vodimo računa o generacijama novih brodova koji ulaze u Jadran", rekao je.

"Do kraja studenoga stižu dva nova kontejnerska mosta, a početkom siječnja i dodatni hibridni skladišni mostovi, što označava novi val ulaganja u modernizaciju terminala Jadranska vrata. AGCT snažno ide u nove investicije. Rijeka postaje čvorište budućnosti", zaključio je Vukorepa.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.