Putovanja su ljudima postala prioritet nakon pandemije, a trend možda signalizira trajniju promjenu potrošačkih navika, rekao je danas čelnik najveće irske hotelske grupe Dalata. Hotelska grupa koja upravlja brendovima Maldron i Clayton te vodi 19 hotela u Ujedinjenom Kraljevstvu izvijestila je da joj je prilagođena temeljna dobit u prvoj polovini godine skočila za 24 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Napomenuli su i da ne vide naznake posustajanja probuđene potražnje za sobama. "Naravno da bi dvije, tri ili četiri godine prije covida ljudi u 20-ima davali prednost putovanjima i iskustvima u odnosu na kupnju stvari. Taj je trend već počeo i čini se da se sada proširio na širu populaciju", rekao je izvršni direktor Dermot Crowley u telefonskom razgovoru za Reuters.
Promjene u putničkim navikama?
"Nema sumnje u to da je mnogo toga povezano s postcovidom, ali što dulje trend traje, to više naginjete zaključku da je posrijedi možda promjena u putničkim navikama ljudi", dodao je Crowley. Čini se da se trajno promijenila i situacija s korporativnim rezervacijama koje pokazuju da putnici rjeđe putuju, ali na dulje vrijeme, istaknuo je.
Velike irske multinacionalne kompanije, pak, po njegovim riječima troše daleko manje na poslovna putovanja nego prije covida. Iz Dalate su izvijestili da očekuju da će im prihod po dostupnoj sobi, važan pokazatelj poslovnih rezultata u hotelskom sektoru, u ključnim mjesecima srpnju i kolovozu biti za pet posto veći na godišnjoj razini, nakon 23-postotnog skoka u prvom polugodištu.
Grupa sa sjedištem u Dublinu navodi i da raspolaže sa 750 milijuna eura za otvaranje novih hotela. Crowley je rekao da im je London glavna meta, nakon otvorena dva hotela od lipnja.