U Hrvatskoj je u prvih šest mjeseci ove godine 6.7 milijuna turista ostvarilo 27.3 milijuna noćenja, što je 16 odnosno 10 posto više nego u istom lanjskom razdoblju i četiri posto više noćenja nego u prvom polugodištu 2019., dok je u lipnju noćenja bilo jedan posto više nego lani i jednako kao u lipnju 2019., podaci su Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, komentirao je u Newsroomu na N1 dobru i uspješnu predsezonu. “Mislim da nikad u povijesti nismo imali toliko dobru predsezonu“, započeo je Staničić.
“Kad govorimo o povećanju cijena, svako povećanje cijena mora biti popraćeno kvalitetom.”
Na pitanje je li to tako u Hrvatskoj, prati li rast cijena i kvaliteta, Staničić odgovara: “Uglavnom da, ali ima i pojedinačnih slučajeva gdje nije tako. Kad dižemo cijenu, moramo ulagati u kvalitetu. Uvijek apeliramo da gost mora dobiti vrijednost za novac. Hrvatska tu još uvijek ima dobar omjer.”
“Analize su pokazale da je Hrvatska jako konkurentna i da ne odskačemo od konkurencije. Spiegel je u analizi konstatirao da je Španjolska najskuplja, a da je Hrvatska u rangu Italije i Grčke. Vjerujem da će i to biti dodatni motiv oko odabira destinacija”, kazao je Staničić.
"Na Mikonosu je kava 4.5 eura i nitko se ne buni"
“Dobio sam danas račun s Mikonosa gdje je kava 4.50 eura i nitko se ne buni. Prošlog tjedna razgovarao sam s našim eminentnim ugostiteljem koji je u Veneciji platio kavu 9 eura.
Postoje različiti cjenovni razredi, i vani i u Hrvatskoj, ali tržište će izregulirati cijenu. Ali treba dati vrijednost za novac. Kava na Stradunu u Dubrovniku ne može koštati kao na nekoj drugoj destinaciji, ali valja voditi računa da cijene budu konkurentne u odnosu na ostale destinacije na Mediteranu”, istaknuo je.
S obzirom na porast cijena koji nije pratio porast plaća, sve se više raspravlja o tome mogu li si domaći turisti priuštiti ljetovanje.
“Sigurno su cijene otišle gore, ne samo smještaja nego i prijevoza itd, ali to je situacija na globalnoj razini. I u ostalim zemljama su rasle cijene. Ali, Hrvatska ima dovoljno diversificiranu ponudu da i domaći mogu pronaći ono što im je odgovarajuće, a i brojke pokazuju da domaći turizam raste”, zaključio je Staničić.