Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić apelirao je u središnjem Dnevniku HRT-a na ugostitelje da "pametno i mudro formiraju cijene usluga" te naglasio kako smo, unatoč zadržavanju cjenovne konkurentnosti, došli do ruba.
>> Rast turističkih noćenja u svim vrstama smještaja u šest mjeseci i lipnju
Kazao je kako su na sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma još jednom upozorili turistički sektor da bude razuman s formiranjem cijena.
"Sigurno da je cijena u fokusu interesa šire javnosti i medija. Danas smo apostrofirali i apelirali na turistički sektor da kod formiranja cijena bude pametan", rekao je, naglasivši kako je potrebno ostati konkurentan u odnosu na druge mediteranske destinacije.
Istaknuo je kako će se turisti vraćati svake godine te da je turizam djelatnost na duge staze. "Ne smijemo raditi krive poteze u smislu pretjeranog povećanja cijena", kazao je.
Govoreći o tome koje su mediteranske destinacije skuplje, a koje jeftinije, pojasnio je kako je potrebno raščlaniti smještaj i ugostiteljske usluge.
"U kratkim crtama, Hrvatska je u okvirima cjenovne konkurentnosti, ali mogu reći da, s obzirom na podatke koji dolaze iz Eurostata i nekih drugih institucija, Hrvatska je rubno cjenovno konkurenta", ustvrdio je.
"Primjerice, hoteli i kampovi su povoljniji u Hrvatskoj u odnosu na zemlje iz kojih dolaze turisti - Austrija i Njemačka, ali smo zato skuplji od Grčke, Španjolske i Italije. S druge strane, privatni smještaj je malo skuplji od Italije i Francuske, a nešto povoljniji od Grčke i Španjolske", pojasnio je.
"Još uvijek smo u nekim okvirima, ali došli smo do ruba. Zato apeliramo stalno da moramo biti pametni i mudri kod formiranja cijena", dodao je.
Ustvrdio je kako trendovi o strukturi gostiju pokazuju da Hrvatska ima dobru poziciju.
"Sa svih emitivnih tržišta: Njemačka, Slovenija, Austrija, Poljska, SAD i domaće tržište - svugdje bilježimo rast. To pokazuje da je Hrvatska i dalje atraktivna destinacija. Dobro je da imamo disperziju na puno tržišta", napomenuo je. Upozorio je da unatoč tome što sigurnost za turiste postaje sve važnija, cijena ostaje odlučujući faktor.