Izvršni direktor američkog proizvođača zrakoplova Boeinga Dave Calhoun odstupit će s dužnosti do kraja godine u sklopu promjena u upravi koje je potaknula sigurnosna kriza nakon niza incidenata u proteklim tjednima.
Calhoun je veteran u zrakoplovnom sektoru i obnašao je vodeće položaje u nekoliko kompanija. U siječnju 2020. imenovan je glavnim izvršnim direktorom Boeinga kako bi ga izveo iz krize nakon dvije teške nesreće u 2018. i 2019. u kojima je poginulo 346 ljudi.
Niz incidenata
Nakon što je preuzeo dužnost, Boeing je konstantno kasnio s proizvodnjom. U listopadu je optimistično prognozirao da će ponovo proizvoditi 38 mlažnjaka tipa MAX mjesečno i da nakon toga "želi u što kraćem roku ubrzati tempo".
Nekoliko tjedana nakon siječanjskog incidenta i ispadanja rezervnih vrata s Boeinga 737-9 usred leta Alaska Airlinesa u SAD-u Calhoun je promijenio ploču i izjavio da je vrijeme da se "stane na kočnicu". Incident je doveo u opasnost 171 putnika i naškodio ugledu kompanije.
U ožujku Boeing 737-9 Dreamliner gubio je visinu na letu čileanskog LATAM-a i tom je prilikom ozlijeđeno pedesetak 50 ljudi. Boeing 777 američkog United Airlinesa prisilno je pak sletio nakon što mu je tijekom polijetanja otpala guma.
Američki regulator temeljito provjerava stanje u kompaniji i ograničio je Boeingovu proizvodnju na 38 zrakoplova mjesečno dok se ne riješe problemi sa sigurnošću i kvalitetom dijelova. Boeing istodobno pregovara o kupnji bivše podružnice Spirit AeroSystems kako bi osigurao veću kontrolu nad opskrbnim lancem.
Promjene u upravi
Prošli tjedan grupa izvršnih direktora američkih zrakoplovnih kompanija zatražila je sastanke s direktorima Boeinga, bez Calhouna, kako bi im izrazila zabrinutost zbog nesreće Alaska Airlinesa, navodi Reuters.
Danas je Boeing objavio da Calhoun odlazi s dužnosti. Predsjednik i izvršni direktor Boeing Commercial Airplanea Stan Deal odlazi u mirovinu, a njegovu dužnost preuzima Stephanie Pope. Predsjedanje upravom preuzima Steve Mollenkopf.
Kriza u kompaniji frustrira zrakoplovne prijevoznike koji već imaju problema s kašnjenjem isporuka. Boeing je pak u prvom ovogodišnjem tromjesečju potrošio više novca no što se očekivalo.
"Godinama nam je prioritet bila brzina, a ne striktna kontrola kvalitete proizvodnje i to se mora promijeniti", zaključio je financijski direktor Brian West.