Europska komisija škodi europskim interesima najavom kaznenih carina na uvoz električnih automobila iz Kine, izjavio je šef njemačkog proizvođača automobila BMW-a, nadovezavši se na pozive iz vlade na pregovore s Pekingom kako bi se otklonila prijetnja trgovinskog sukoba.
EK je jučer objavio da bi od početka srpnja mogao uvesti preliminarne dodatne carine na uvoz električnih automobila na baterije iz Kine, u rasponu od 17 do 38 posto, zbog "nepoštenih subvencija" proizvođačima. Dodali su ipak da su stupili u kontakt s kineskim vlastima kako bi razmotrili moguća rješenja u skladu s propisima Svjetske trgovinske organizacije (WTO).
Prijetnja carinama naišla je na val kritika u njemačkoj vladi i poslovnim krugovima. Ministar prometa Volker Wissing upozorio je jučer da bi carine negativno utjecale na njemačke tvrtke.
Ministar gospodarstva: Potrebno nam je ravnopravno natjecanje
"Kaznene carine EK pogodit će njemačke tvrtke i njihove vrhunske proizvode. Vozila moraju pojeftiniti kroz žešću konkurenciju, otvorena tržišta i znatno bolje uvjete proizvodnje u EU, a ne kroz trgovinske ratove i zatvaranje tržišta", napisao je ministar prometa na društvenoj mreži X.
Ministar gospodarstva Robert Habeck zatražio je pregovore kako bi se izbjegla "carinska utrka" s azijskim divom, upozorivši da EU riskira eskalaciju trgovinskog sukoba. "Ključno je da sada razgovaramo. Carine su uvijek posljednja opcija i politička mjera i često su najgore rješenje", naglasio je njemački ministar gospodarstva.
Njemačka je orijentirana na trgovinu i izvoz i potrebno joj je otvoreno tržište i ravnopravno natjecanje, rekao je Habeck.
"Bilo bi uistinu loše kada bi se carine koristile kao protekcionistički alat, kada bismo ušli u carinsku utrku s Kinom", zaključio je nadovezujući se na izjave iz kineskih državnih krugova da bi Peking trebao podići carine na uvoz velikih automobila s pogonom na benzin.
EU parlament: Kineske tvrtke izvoze relativno malo automobila
Šef BMW-a Oliver Zipse složio se s ministrom gospodarstva ocijenivši da su carine "pogrešan put" i da bi protekcionizam mogao pokrenuti spiralu novih uvoznih nameta i izolacije. "Europska komisija škodi europskim tvrtkama i europskim interesima", ustvrdio je Zipse.
"Sa stajališta BMW Grupe, protekcionističke mjere poput uvođenja uvoznih carina ne pomažu nam u natjecanju na međunarodnim tržištima", poručio je šef njemačkog proizvođača luksuznih vozila. BMW u Kini proizvodi električni SUV BMW iX3 i električni Mini Cooper koje prodaje na tržištu Europske unije.
U matičnoj Njemačkoj proizvode, pak, modele 4, 6, 7, i7 i 8 koje izvoze u Kinu. Europski parlament citirao je u izvješću objavljenom u listopadu navode "više izvora da kineske tvrtke (primjerice BYD, Nio i Xpeng) još uvijek izvoze relativno malo automobila i da dvije trećine kineskog uvoza u EU čine vozila koje etablirane kompanije iz EU i SAD-a proizvode u Kini".