Italija je dobila 10 ponuda za nekadašnju čeličanu Ilva, ali samo su dva ponuditelja zainteresirana za kupnju cijele imovine tvrtke, objavila je Acciaierie d'Italia (ADI).
Čeličana već dugo muči muku s financiranjem zbog poskupljenja energije i pada cijena valjanih čeličnih kotura i nagomilala je ogromne dugove prema dobavljačima, uključujući i talijanskog energetskog diva Eni. Početkom prošle godine vlada je u čeličanu uvela kriznu upravu, uz izjavu ministra industrije Adolfa Ursa u raspravi u parlamentu da su potrebne "drastične mjere" u kompaniji koju vlada Giorgie Meloni smatra ključnom za opskrbu Italije čelikom.
U lipnju je Rim, prema riječima ministra industrije, osigurao još 200 milijuna eura kako bi osigurao nastavak poslovanja ADI-ja i paralelno nastavlja pregovore o njezinoj prodaji. Interes za ADI pokazali su u početnoj fazi azerbajdžanska čeličana Baku i indijska tvrtka Jindal Steel International, ali su se u međuvremenu povukle.
Baku Steel je odustao zato što je oporba u Tarantu poručila da će spriječiti postavljanje plutajućih terminala koji su bili potrebni za napajanje ekološki prihvatljivijih električnih peći, izvijestili su talijanski mediji, a Jindal Steel se pak okrenuo njemačkom Thyssenkruppu.
Američka investicijska tvrtka Bedrock Industries i konzorcij koji uključuje američki fond rizičnog kapitala Flacks Group i slovačkog trgovca čelikom Steel Business Europe i dalje su zainteresirani za kupnju kompletne imovine talijanske čeličane.
Skupina od osam kompanija, uključujući Renexiju (Toto Group), Industrie Metalli Cardinale i Marcegagliju, zainteresirana je samo za pojedine njezine dijelove. Najnoviji krug natječaja zatvoren je prije tri dana, u ponoć.
Krizna uprava treba vremena za analizu svih ponuda, a fokus će joj biti na zapošljavanju, dekarbonizaciji i visini najavljenih ulaganja radi osiguranja uvjeta za dugoročno poslovanje čeličane. Sindikat metalaca Uilm zaključio je u priopćenju da je natječaj bio "potpuni neuspjeh", istaknuvši da dva investicijska fonda nemaju kredibilitet u industriji.
"Kako bi se izbjeglo potpuno zatvaranje bivše Ilve i ekološka, radna i gospodarska katastrofa bez presedana, jedino je rješenje nacionalizacija", smatraju u sindikatu. Ilva sa sjedištem u Tarantu bila je nekoć najveća čeličana u Europi, ali njezino poslovanje opteretila je višegodišnja loša uprava i negativan utjecaj na okoliš, navodi Reuters.