Ryanair ukinuo "Prime": Članovi uštedjeli više nego je tvrtka zaradila

Foto: EPA

Niskotarifni avioprijevoznik Ryanair objavio je danas da nakon samo osam mjeseci gasi svoj klub vjernosti "Prime". Razlog je jednostavan - program se pokazao neisplativim jer su članovi iskoristili znatno više pogodnosti nego što je kompanija zaradila od članarina, piše The Guardian.

Gubitak umjesto zarade

U program se učlanilo 55.000 putnika, čime je Ryanair prihodovao 4,4 milijuna eura. Međutim, vrijednost pogodnosti koje su članovi iskoristili, poput popusta na letove i besplatnih sjedala, premašila je 6 milijuna eura, stvarajući tako financijski gubitak za irsku aviokompaniju.

Dara Brady, direktor marketinga u Ryanairu, potvrdio je neodrživost projekta. "Ovaj probni program koštao je više novca nego što ga je generirao. Ova razina članstva, odnosno prihoda od pretplate, ne opravdava vrijeme i trud potrebne za pokretanje mjesečnih ekskluzivnih Prime rasprodaja sjedala za naših 55.000 Prime članova", izjavio je.

Što je nudio Prime i što slijedi za članove?

Program Prime pokrenut je u veljači ove godine uz godišnju članarinu od 79 eura. Članovima je nudio popuste na letove, do 12 besplatnih rezervacija sjedala godišnje i putno osiguranje. S obzirom na to da cijene sjedala variraju od 4,50 do 38 eura, putnici koji su maksimalno iskoristili pogodnosti mogli su ostvariti značajne uštede.

Iz kompanije su poručili da će se vratiti praksi nuđenja popusta "svim našim korisnicima, a ne samo ovom podskupu od 55.000 Prime članova". Novi članovi više se ne mogu prijaviti od danas.

Postojeći članovi nastavit će koristiti svoje pogodnosti do isteka 12-mjesečnog članstva. "Zahvalni smo našim 55.000 Prime članova koji su se prijavili za ovaj probni program tijekom posljednjih osam mjeseci i mogu biti sigurni da će nastaviti uživati u ekskluzivnim uštedama na letovima i sjedalima do kraja svog 12-mjesečnog članstva", poručili su iz Ryanaira.

Poslovni model niskih cijena i visokih naknada

Ryanair, koji godišnje preveze više od 207 milijuna putnika, izgradio je svoje poslovanje na iznimno niskim cijenama karata. Prihode, s druge strane, nadoknađuje inovativnim sustavom dodatnih naplata za prtljagu, odabir sjedala i druge usluge koje su prije dvadesetak godina bile nezamislive.

Tvrtka je, primjerice, prva uvela naplatu za predanu prtljagu 2006. godine, a zatim i naknade za prijavu na let u zračnoj luci 2009. godine, u vrijeme prije masovne upotrebe pametnih telefona kada putnici nisu ispisali svoje ukrcajne karte kod kuće.

Ranije ove godine, Ryanair je povećao bonuse koje isplaćuje zračnom osoblju za svaku ručnu torbu koja prekoračuje dopuštene dimenzije. Putnicima se u takvim slučajevima naplaćuju naknade do 75 eura, a njihova se prtljaga premješta u prtljažni prostor zrakoplova.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.