PROSTOR u zrakoplovima predviđen za putnike prve klase sve je manji, a uskoro bi mogao i potpuno nestati, prenio je Business Insider.
Razlog je neisplativost prve klase za avioprijevoznike, unatoč skupim kartama čije se cijene kreću u prosjeku od 1.000 dolara po satu letenja. To je do 70 posto skuplje od cijene karte u poslovnoj klasi. U njoj su pak karte duplo skuplje od onih za ekonomsku klasu, koju koristi najveći broj putnika.
Američki avioprijevoznici već počeli s ukidanjem
Prva klasa je već nestala kod nekih avioprijevoznika. Američki avioprijevoznik Delta eliminirao je prvu klasu za međunarodne letove, a ukida ih sve više i United.
American Airlines je objavio kako će uskoro zadržati prvu klasu samo u 20 zrakoplova Boeing 777-300ERs, koji lete u glavna financijska središta svijeta, kao što su London i Hong Kong.
I drugi počeli s redukcijama
Avioprijevoznici Cathay Pacific, British Airways i Lufthansa - u najnovijim avionima u svojoj floti predviđaju puno manji prostor za prvu klasu nego što ga imaju stari. Primjerice u novom Boeingu (787 Dreamliners) i novom Airbusu (A350s).
Qatar Airways, često spominjan kao najluksuzniji avioprijevoznik u svijetu, također je ograničio prostor za prvu klasu. U svom zrakoplovu 10 A380s ima tek kabinu s osam sjedišta za putnike prve klase.
To radi i jedan od najmoćnijih avioprijevoznika na svijetu - Emirates. Osim što smanjuje broj sjedala u prvoj klasi, potpuno ju je ukinuo u trideset svojih zrakoplova 777s i petnaest A380s.
Preskupo za avioprijevoznike, ali i tvrtke
U analizi Business Insidera se ističe da je cijena najveći razlog ukidanja prve klase, budući da izrada svakog sjedala u njoj iznosi između 150 i 300 tisuća dolara. Također, "nisu jeftini ni šampanjac i kavijar" koji se tamo poslužuju.
Tako da, unatoč skupoći karte za prvu klasu, avioprijevoznici se teško mogu pokriti.
Uz to, javnost ima negativnu percepciju putnika prve klase, čega su sve više svjesne i korporacije. Dioničari korporacija također ne podržavaju rasipanje novca od strane direktora.
Sve bolja poslovna klasa
U analizi se dodaje da u nekim slučajevima i sve veći razvoj poslovne klase pridonosi "smrti prve klase".
Primjer za to je nova poslovna klasa Q Suite od Qatar Airwaysa, koja je udobnija od većine prvih klasa kod spomenutog avioprijevoznika.
Zbog svega navedenog uskoro će prvu klasu biti sve teže pronaći te će uskoro postati povijest, zaključuje se u analizi.