Niskobudžetni avioprijevoznik Ryanair od danas prelazi na 100 posto digitalne ukrcajne karte, čime više ne prihvaća tiskane karte za ukrcaj koje su putnici dosad mogli isprintati kod kuće.
Prema novim pravilima, svi putnici moraju obaviti prijavu putem Ryanairove aplikacije ili službene web stranice prije dolaska u zračnu luku. Nakon prijave, karta za ukrcaj mora biti spremljena na pametni telefon u obliku digitalne karte, a pristupa joj se putem Ryanairove aplikacije.
Papirnate (tiskane) karte više nisu valjane i neće biti prihvaćene prilikom ukrcaja, s iznimkom letova prema Maroku.
Ryanair je poznat po strogim pravilima i visokim naknadama, a ni nova digitalna politika nije iznimka.
Naknade sada ovise o dvije situacije:
Ako se putnik nije prijavio online prije dolaska u zračnu luku, mora platiti 55 eura po osobi za prijavu na licu mjesta. (Do sada je fizički check-in bio besplatan u nekim opcijama karte.)
Ako se putnik prijavio online, ali ne može pristupiti digitalnoj karti (npr. mobitel mu se pokvario ili nema interneta), karta za ukrcaj može se besplatno ispisati u zračnoj luci.
Drugim riječima, putnici koji se prijave online ne plaćaju ništa, čak i ako ne mogu pokazati digitalnu kartu, dok oni koji uopće ne obave prijavu putem interneta plaćaju 55 eura po osobi.
Iako se šalteri za prijavu na let ukidaju, putnici koji putuju s predanom prtljagom i dalje će moći koristiti šaltere za samostalnu predaju prtljage (bag drop). Promjena se odnosi isključivo na proces prijave i ukrcaja, dok sustav predaje prtljage ostaje nepromijenjen.
Ryanair, inače najveći europski avioprijevoznik, objavio je da je prvi dan nove digitalne inicijative protekao vrlo uspješno. Do 13 sati više od 700 letova diljem Europe poletjelo je bez ikakvih kašnjenja ili poteškoća, naveli su iz kompanije.
Više od 98% putnika pokazalo je svoju digitalnu kartu (DBP – digital boarding pass), dok je preostalih 2%, koji su se prethodno prijavili online, ali nisu mogli pristupiti karti, u zračnoj luci besplatno dobilo ispisanu kartu.
Iz kompanije navode da su reakcije putnika "univerzalno pozitivne", jer su bez problema prolazili kroz sigurnosne kontrole i ukrcajne izlaze jednostavnim prelaskom mobitela preko čitača. Nijedan putnik nije bio spriječen u ukrcaju, a u slučajevima kad je jedan ili dva putnika imala tehničkih problema s mobitelom, njihovi su se podaci već nalazili u sustavu pa su ukrcani bez ikakvih poteškoća.
Direktor marketinga Ryanaira Dara Brady izjavio je: "Prvi dan našeg digitalnog sustava karata bio je iznimno uspješno - više od 700 letova i preko 100.000 putnika uživalo je u bržem i jednostavnijem iskustvu putovanja bez papira na Ryanairovim aerodromima. Procjenjujemo da će nam ovaj sustav godišnje uštedjeti do 40 milijuna eura, što će nam omogućiti da dodatno snizimo cijene karata i učinimo letenje još pristupačnijim za naše putnike", rekao je Brady.
Iz kompanije su ranije poručili da prelazak na digitalne karte ima za cilj povećati operativnu učinkovitost, ubrzati prolazak putnika kroz zračnu luku i smanjiti troškove letenja. Dodaju i da je nova politika ekološki prihvatljivija jer smanjuje potrošnju papira.
Ryanair navodi da već 90% od 206 milijuna putnika godišnje koristi digitalne karte, pa je prelazak na potpuno digitalni sustav "logičan korak naprijed".
Jedina zemlja na koju se nova pravila ne odnose je Maroko, gdje vlasti još uvijek zahtijevaju tiskane karte za ukrcaj. Za putnike koji lete prema toj destinaciji i dalje vrijede stara pravila.