Novi sudar Teslinog autonomnog taksija dogodio se u Austinu u Teksasu, a proizvođač automobila ponovno se trudi sakriti sve detalje incidenta. Prema izvješću američke Nacionalne agencije za sigurnost prometa na autocestama (NHTSA), u rujnu se dogodio četvrti zabilježeni sudar Robotaxi vozila otkako je usluga pokrenuta krajem lipnja, piše Futurism.
O samom sudaru zna se vrlo malo. Prema dostupnim informacijama, vozilo je na parkiralištu udarilo u "nepokretni objekt". U incidentu nitko nije ozlijeđen, ali je zabilježena materijalna šteta. Tesla je, kao i u prethodnim slučajevima, cenzurirala gotovo sve ključne informacije iz izvješća, što je praksa koja ovu tvrtku izdvaja od konkurencije i izaziva sumnju.
Iako se ne čini kao teška nesreća, zabrinjava činjenica da se ovakvi sudari uopće događaju. Teslini Robotaxiji ne samo da su ograničeni na malo i detaljno mapirano područje, već ih nadzire i ljudski "sigurnosni monitor" sa suvozačevog sjedala, spreman intervenirati u svakom trenutku. Uz to, uslugom upravlja i mreža operatera koji mogu daljinski preuzeti kontrolu nad vozilom. To otvara ključno pitanje: koliko bi se nesreća dogodilo bez ljudskog nadzora? Ovo je posebno važno s obzirom na to da je izvršni direktor Elon Musk prošli tjedan obećao da će u potpunosti ukloniti sigurnosne monitore "do kraja godine".
Učestalost sudara je, s obzirom na opseg usluge, alarmantna. Iz Tesle su prošlog tjedna otkrili da je njihova flota autonomnih vozila od pokretanja prešla 250.000 milja, što znači da se sudar događa u prosjeku svakih 62.500 milja. Za usporedbu, Waymo, glavni konkurent, bilježi jedan sudar na svakih 98.600 milja - i to bez sigurnosnog monitora ili bilo kakvog fizičkog ljudskog nadzora u vozilu.
Ovo nije prvi put da Tesla cenzurira izvješća o sudarima. Prva tri izvješća o nesrećama Robotaxija također su bila snažno redigirana, a takav pristup postao je pravilo za tvrtku. Kao opravdanje, Tesla tvrdi da izbrisani detalji sadrže "povjerljive poslovne informacije".
Ova praksa nije ograničena samo na Robotaxi uslugu. Tvrtka jednako postupa i s izvješćima o sudarima koji uključuju sustave Autopilot i Full Self-Driving, uklanjajući ključne detalje poput opisa nesreće i datuma incidenta. The New Yorker je još 2023. izvijestio kako je ponekad i sama agencija NHTSA, na zahtjev Tesle, cenzurirala informacije iz službenih izvješća.
Proizvođači automobila obvezni su prijaviti sudare agenciji NHTSA u roku od pet dana. Međutim, čini se da Tesla i ovdje igra po vlastitim pravilima. U kolovozu ove godine, NHTSA je pokrenula istragu protiv tvrtke zbog čestog kašnjenja u prijavljivanju sudara autonomnih vozila, ponekad i mjesecima nakon što su se dogodili. Iz Tesle su za ova kašnjenja okrivili "problem" sa svojim sustavom za prikupljanje podataka.