Prije teške prometne nesreće kod Sremske Mitrovice u kojoj je poginulo troje ljudi, vozač autobusa tvrtke "Sirmium bus" navodno je čak tri puta zaustavljao vozilo zbog pregrijavanja. Telefonom je pokušavao prijaviti kvar u tvrtki, no tragedija se ipak dogodila. U prevrtanju autobusa deseci putnika su ozlijeđeni, a istraga o uzrocima i dalje traje, piše Nova.rs.
Vozač autobusa Drago Kovačević (70) osumnjičen je za teško kazneno djelo protiv sigurnosti javnog prometa, a od samog trenutka nesreće dužnosnici, uključujući policiju i ministra Ivicu Dačića, označili su ga kao jedinog krivca.
Međutim, svjedočenja putnika, kako neslužbeno doznaje spomenuti portal, bacaju potpuno novo svjetlo na cijeli slučaj.
Prema novim informacijama, vozač koji je prevozio radnike tvrtke "Health care" morao se tri puta zaustaviti izvan stajališta jer se vozilo pregrijavalo.
"On je telefonom zvao nekoga iz 'Sirmium busa', vjerojatno dispečera, kako bi prijavio problem s vozilom. Zvao je i nekog od kolega, vozača, kako bi se posavjetovao s njim. To što se motor pregrijavao možda nije izravno utjecalo na nesreću, ali ukazuje na to da vozilo nije bilo ispravno", navodi sugovornik portala Nova.rs.
Da nešto s autobusom nije bilo u redu, potvrđuju i izjave putnika koje su se pojavile u medijima.
"Ne znam što mu je bilo, u zavoju je samo produžio i prevrnuli smo se. Išao je brzo. Sad kolege pričaju da je autobus bio pokvaren i da se u vožnji nešto dogodilo autobusu, pa ga vozač više nije mogao kontrolirati", izjavila je jedna od putnica.
Ipak, unatoč ovim tvrdnjama, još uvijek nije obavljen tehnički pregled vozila, vještačenje kočionog sustava i upravljačkog mehanizma, pa čak ni analiza tahografa kako bi se utvrdila točna brzina u trenutku nesreće. Umjesto toga, krivnja se od početka svaljuje isključivo na vozača.
Tako je ministar Ivica Dačić izjavio da vozač Drago Kovačević ima "neograničeno liječničko uvjerenje" unatoč dobi od 70 godina, što se pokazalo netočnim. Naime, vozač je dobio liječničko uvjerenje na dvije godine, što je u skladu sa zakonom za osobe starije od 65 godina.
Policija je također u javnost izašla s podatkom da je brzina vozila u trenutku nesreće bila 120 kilometara na sat, iako vještačenje tahografa još nije bilo provedeno. Eventualni kvar na kočnicama zasigurno bi utjecao na brzinu, no još se ne zna jesu li bile ispravne.
Vlasnik "Sirmium busa" je Dušan Janković, koji posjeduje još dvije prijevozničke tvrtke, "Europa bus" iz Valjeva i "Tamnava trans" iz Beograda. Janković je medijima poznat od ranije - u listopadu 2015. u Šapcu je pretukao inspektora koji je bio na zadatku otkrivanja ilegalnih prijevoznika. Nakon što je inspektor utvrdio nepravilnosti i skinuo tablice s Jankovićevog autobusa, vlasnik ga je dočekao, uhvatio za kosu i udarao mu glavom o službeni automobil inspekcije.
Treba napomenuti da su se putnici i prije nesreće žalili na kvalitetu prijevoza, dotrajala vozila i nedostatak klime. Unatoč tome, gradonačelnik Sremske Mitrovice Branislav Nedimović požurio je stati u obranu tvrtke s kojom grad ima ugovor. On je 28. listopada izjavio da je izvanredni inspekcijski nadzor pokazao da je svih 29 autobusa "Sirmium busa" tehnički ispravno i da 46 vozača ima svu potrebnu dokumentaciju.
Ta izjava u suprotnosti je s priopćenjem MUP-a Srbije samo tjedan dana ranije, u kojem je navedeno da je nadzorom u tvrtki otkriveno 67 prekršaja, zbog kojih je predviđena novčana kazna od 2.237.500 dinara te pokretanje prekršajnog postupka.
Podsjetimo, u tragičnoj nesreći kod Sremske Mitrovice poginulo je troje putnika, 25 ih je teže, a 37 lakše ozlijeđeno. Najmanje dvoje ozlijeđenih ostat će trajni invalidi.