Napukao najveći most u BiH

Foto: Denis Kapetanovic/PIXSELL

Pukotina na mostu Počitelj i oštećenja na ovoj grandioznoj građevini na Koridoru 5C nisu sanirana, a u JP-u Autoceste FBiH i dalje analiziraju opcije i pripremaju izradu rješenja za sanaciju, javljaju Nezavisne novine. No, sve traje presporo i, kako se doznaje, spremaju se kaznene prijave jer je nakon skeniranja čeličnih užadi za sprezanje konstrukcije utvrđeno da položaj kablova odstupa od projekta, ovisno o položaju u mostu, od 30 do 60 centimetara.

Izvođači radova su pokušali zategnuti čeličnu konstrukciju, ali tada je počeo pucati beton. I sada se ne zna na koji način bi se sanacija mogla izvesti.

Ovaj most je visok više od 100 metara i dug skoro jedan kilometar, što ga čini jednim od najviših u regiji i jednim od najkompleksnijih objekata u sklopu Koridora 5C.

On je kontinuirani prednapeti armirano-betonski most sandučastog poprečnog presjeka, građen tehnologijom slobodne konzolne gradnje, čijom će izgradnjom biti spojene dvije obale rijeke Neretve.
Prilikom najave spajanja mosta rečeno je da se u bliskoj budućnosti može očekivati dinamičnije izvođenje radova, međutim, došlo je do neočekivanih situacija koje prvo moraju biti riješene.

Iako se očekivalo da će na jesen ove godine biti potpuno završena gradnja, to nije ni blizu tako.

Izvođači radova na mostu su Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina) čiji je HERING podizvođač.

Izgradnja se financira iz sredstava osiguranih u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom investicijskom bankom (EIB) i bespovratnim sredstvima EU koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF). Ukupna vrijednost radova za izgradnju mosta Počitelj je 28.114.889 eura bez PDV-a.

Izgradnjom mosta Počitelj premošćuju se magistralna cesta M-17, rijeka Neretva i željeznička pruga Sarajevo - Ploče, prenosi Patria.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.