Foto: MOL
Predsjednik Uprave i glavni izvršni direktor MOL Grupe Zsolt Hernádi rekao je dan MOL namjerava zadržati vodeću poziciju u regiji, ali i biti pokretač promjena. Što se tiče maloprodajne mreže, rekao je da planiraju proširiti spektar proizvoda i usluga na svojim benzinskim postajama - odnosno da se na njima neće samo prodavati gorivo.
Hernádi: Želimo biti pokretač promjena u srenjoj i istočnoj Europi
"U proteklih 15 godina MOL je uspješno vodio konsolidaciju u industriji nafte i plina u srednjoistočnoj Europi, postavši uistinu međunarodni igrač. EBITDA rezultat povećali smo sedam puta, a tržišnu kapitalizaciju pet puta. Broj maloprodajnih mjesta porastao je sa 450 na preko dvije tisuće te danas poslužujemo milijun korisnika dnevno. Naša strategija je ostvarena, no nećemo stati ovdje. Gledajući u budućnost, dobro smo pozicionirani da bismo mogli ostvariti daljnji dugoročni rast u vanjskom okruženju koje se mijenja sve brže i gdje se pojavljuju novi uzorci globalne potrošnje energije i goriva, uz brz tempo turbulentnih tehnoloških promjena i uvijek nove navike korisnika.
Cilj strategije "MOL Grupa 2030." nije samo održati i ojačati našu regionalnu poziciju u osnovnom poslovanju, već još jednom biti pokretač promjena u srednjoj i istočnoj Europi. Kao dio naše nove strategije, dodatno ćemo diversificirati i proširiti naš petrokemijski portfelj s ciljem da postanemo vodeća grupacija u tom segmentu. Također, nećemo samo prodavati gorivo u našoj maloprodajnoj mreži, već želimo postati prvi odabir korisnika, odgovarajući na njihove sve raznovrsnije i sve promjenjivije potrebe pravim proizvodima i uslugama.
Istraživanje i proizvodnja će nastaviti igrati ključnu ulogu prirodnog osigurača, poslujući profitabilno i stvarajući novu vrijednost čak i u okruženju niske cijene nafte. Uvjeren sam da će kroz kombinaciju naših visokokvalitetnih projekata, financijsku snagu, rastuća tržišta, talentirane ljude i pravu kulturu MOL još jednom diktirati tempo tijekom sljedećih 15 godina, nudeći konkurentan povrat ulaganja našim dioničarima i doprinoseći dugoročnom društvenom i gospodarskom napretku regionalnih ekonomija". kaže Hernádi.
Glavni stupovi nove strategije su sljedeći:
Ojačati i održati vodeću poziciju MOL-a u srednjoistočnoj Europi
MOL Grupa održat će vodeću poziciju u regiji u svom osnovnom poslovanju, postati vodeća kemijska grupacija u srednjoistočnoj Europi, biti prvi izbor korisnika u odgovaranju na njihove različite i promjenjive potrebe pravim proizvodima i uslugama te će postati primarni izvor rješenja i inovacija vezanih uz mobilnost, istovremeno osiguravajući rast konkurentnog povrata ulaganja dioničarima. MOL za cilj ima povećanje tržišnog udjela u segmentu goriva u široj srednjoistočnoj Europi s trenutnih nešto više od 20 posto na 25-30 posto, čime će ući u top četvrtinu sektora prema profitabilnosti jedinica.
Prerada: kompleksnost, učinkovitost, fleksibilnost i diversifikacija
MOL će na srednji rok nastaviti upravljati vrlo složenim, učinkovitim i profitabilnim rafinerijama koje su u vrhu europskih rafinerija prema neto novčanim maržama. Osim toga, neumornim nastojanjima vezanima za učinkovitost MOL cilja ulazak u top četvrtinu u Europi prema ukupnoj troškovnoj učinkovitosti te će dodatno poboljšati energetsku učinkovitost. Istovremeno, kao odgovor na MOL-ov srednjoročni pregled tržišnih trendova u segmentu goriva, brzo širenje alternativnih tehnologija i promjene u ponašanju korisnika, MOL će težiti materijalnoj diversifikaciji prerade do 2030. godine. Cilj je postupno povećanje udjela ne-motornih goriva na preko 50 posto do 2030. godine (aktualni udjel je ispod 30 posto) kroz pažljivo odabrane investicijske projekte, primarno usmjerene na lanac vrijednosti petrokemije.
Petrokemija: segment u koji će se ulagati i koji će značajno rasti
MOL vjeruje da je logičan strateški korak diversifikacije u daljnjem ulaganju u lanac vrijednosti petrokemije, uz održavanje fokusa na integrirani Downstream. Posljedično, MOL planira potrošiti oko 1,5 milijardi dolara u svakih pet godina do 2030. na razvojne projekte u srednjoistočnoj Europi s ciljem rasta u petrokemijskoj industriji. MOL želi povećati petrokemijski dovod sirovine na 3 milijuna tona i planira ući u nove grupe proizvoda. Ulaganja u petrokemiju trebala bi se nadograditi na postojeće ugljikovodične spojeve unutar MOL-ovih rafinerija, nastavljajući tako MOL-ovu aktualnu strategiju produbljivanja integracije Downstreama u lanac vrijednosti, istovremeno se usmjeravajući prema poluproizvodima i specijaliziranim proizvodima.
Maloprodaja: transformacija "tradicionalne" maloprodaje goriva u tržišnog lidera kad se radi o robi i uslugama namijenjenima korisnicima
S jedne strane MOL želi upravljati i dodatno razvijati svoju vodeću regionalnu maloprodajnu mrežu u srednjoistočnoj Europi i biti prvi izbor korisnika. S druge strane, odgovaranjem na promjene tržišne dinamike i ponašanja korisnika, MOL će transformirati svoju maloprodaju u platformu za pružanje usluga korisnicima kako bi odgovorio na njihove potrebe ili čak stvorio nove tipove potražnje. Cilj je da segment proizvoda i usluga za korisnike doprinosi jednu trećinu EBITDA rezultata Grupe do 2030. godine.
Istraživanje i proizvodnja: fokusirano i skalabilno poslovanje koje stvara novu vrijednost
MOL želi biti fokusiran i učinkovit operater u segmentu I&P s pravim sposobnostima upravljanja malim do srednjim projektima u definiranim zemljopisnim područjima na način koji stvara novu vrijednost. MOL namjerava sačuvati svoju konkurentnu troškovnu poziciju održavanjem izravnih troškova proizvodnje ispod 10 dolara po barelu ekvivalentu nafte (trenutno iznose ispod 7 dolara po barelu ekvivalentu nafte) te nastavlja s nastojanjima da ima održivo poslovanje u segmentu I&P koje stvara vrijednost i samo se financira čak i u okruženju niskih cijena nafte (od 50 dolara po barelu ili manje).
Otvoreni za inovacije i nove smjerove poslovanja
Prema novoj dugoročnoj strategiji MOL će postupno ulagati u nove smjerove poslovanja s ciljem da oni generiraju oko 10 posto EBITDA rezultata Grupe do 2030. godine. Ova ulaganja trebala bi slijediti čvrst financijski smjer, a portfelj novih poslova trebao bi imati pozitivan novčani tijek do 2030.
Strategija 2030. – Kultura 2030.
Uspjeh strategije "MOL Grupa 2030." i ostvarenje strateških poslovnih ciljeva uvelike će ovisiti o uspješnoj transformaciji korporativne kulture. Suradnja, preuzimanje rizika, inovacije, fleksibilnost te pristup orijentiran ka usluzi bit će ključni u osiguravanju da MOL Grupa doprinese industriji, regiji i zajednicama u kojima posluje.
Konkurentan povrat ulaganja za dioničare
MOL će težiti tome da svojim dioničarima uvijek nudi konkurentan povrat ulaganja. I dalje će nastojati ravnomjerno povećavati iznos nominalne godišnje dividende. MOL također podržava veću likvidnost i srednjoročno slobodno kretanje dionica.